Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

17 April, 2015

Ahmad Maslan buat lawak pulak dah!


Peringatan Ahmad Maslan : 3 Bulan Daripada Setahun Hidup Anda di Malaysia Ditaja Kerajaan BN. Respon Rakyat Malaysia?


Peringatan Ahmad Maslan : 3 Bulan Daripada Setahun Hidup Anda di Malaysia Ditaja Kerajaan BN. Respon Rakyat Malaysia? : Setahun, kita ada 12 bulan dan 365 hari. Sepanjang kita hidup di Malaysia sebenarnya telah ditaja oleh kerajaan Malaysia. Ya….Inilah antara bait-bait perkataan yang keluar daripada mulut selaku Timbalan Menteri Kewangan Malaysia, Ahmad Maslan di mana tampil memperbetulkan… beberapa fakta yang diambil ringan oleh rakyat Malaysia.

Terkini, Ahmad Maslan ingin mendedahkan hasil kajian, pandangan & pengamatannya kepada anda semua, yang selama mana anda bergelar rakyat Malaysia mungkin ramai yang tidak sedar, hanya menteri yang bernama Ahmad Maslan sahaja yang sedar mengenai perkara dan pengiraan seperti ini.

Apabila selama ini anda sebenarnya berdasarkan pengamatan & kajian Ahmad Maslan, rakyat Malaysia terlalu banyak terhutang budi dengan kerajaan Malaysia. Yang menariknya lagi, anda dikatakan hanya perlu mencari rezeki untuk tempoh 9 bulan sahaja bagi menampung kehidupan anda selama setahun kerana……selebihnya telah ditanggung, ditaja dan disubsidi oleh Barisan Nasional tanpa anda sedari.

Ya, di sinilah Ahmad Maslan ingin menghuraikan satu persatu bantuan dan subsidi yang diberikan kepada anda, anda, tuan, puan di sini sehingga mengeluarkan kenyataan seperti di atas tadi?

Senarai Jasa Kerajaan Malaysia BN Kepada Anda Rakyat Malaysia

Anak-anak ke sekolah dapat RM100‎ bantuan persekolahan
Kalau rajin ‘kerja malam’ 10 anak, RM1,000 dapat
Anak yang mengaji tinggi, baucar buku pun dapat
Subsidi minyak masak 1kg RM1.50
Subsidi tepung 1kg RM1.00
Subsidi gas memasak 16kg RM20 setiap satu tong kerajaan bagi Subsidi
Setiap kali tuang minyak RON95, 1 liter 73 sen kerajaan bagi subsidi
Pemberian BR1M mengukuhkan sokongan rakyat terutamanya dalam memastikan kemenangan calon BN yang turut dibantu oleh jentera kerajaan dengan kekuatan 28 kementerian
Tahun depan kita akan tambah BR1M. Kalau tahun ini RM650 campur RM50 insurans, ia menjadikan RM700. Kalau kekal RM700 tahun depan, kerajaan akan tambah RM300 lagi menjadikan sekurang-kurangnya BR1M pada tahun depan RM1,000
RM1,000 sudah cukup untuk makan minum empat orang satu keluarga. Jika RM500 satu bulan, dua bulan sudah ditanggung oleh kerajaan BN
Jumlah Bantuan & Tajaan Kerajaan BN kepada Anda Semua?

Guna Minyak RON 95 Sebulan : Gaji RM3000 & Ke Bawah (Minyak RM132) VS Gaji RM5000 & Ke Bawah (Minyak RM375). Setuju?
Jadi kira punya kira, tolak tambah apa semua segala Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M), bantuan persekolahan, subsidi minyak, diesel‎, tepung, beras dan gas memasak, berdasarkan pengiraan Ahmad Maslan kehidupan anda selama 3 bulan pada tahun 2014 ini sudah pun ditaja & dibantu oleh kerajaan Barisan Nasional. Anda hanya perlu mencari rezeki 9 bulan sahaja lagi dalam tempoh setahun.

Ahmad Maslan mahu anda semua berterima kasih kepada Kerajaan Barisan Nasional (BN) kerana pelbagai subsidi dan bantuan yang diberikan kerajaan persekutuan Barisan Nasional (BN) sepanjang tahun 2014 ini sehingga telah memudahkan kehidupan rakyat seperti anda, anda di sini terutama yang memiliki tanggungan keluarga yang besar. Benarkah kehiduapan anda selama ini “seindah” & semudah yang diungkapkan oleh Ahmad Maslan? Realiti?




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Peringatan rakyat Malaysia kepada BN:
60 bulan daripada 5 tahun Hidup BN Ditaja oleh rakyat Malaysia. Sepatutnya kera-jaan BN bertaubat dan hapuskan GST yang amat menindas rakyat !

Rakyat tidak hairan dengan CGPA 3.85 yang selalu kencing rakyat dengan GST.