Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

22 Mei, 2015

Halangan terbesar Hudud

Apa2 pindaan terhadap Perlembagaan Negara yg melibatkan agama islam perlu dibawa ke dalam mesyuarat Raja2 Melayu, itu pun atas Nasihat dan kebenaran Perdana Menteri selaku ketua kerajaan..

Sebarang pindaan tidak boleh dilakukan jika tidak mendapat kelulusan dari Raja2 Melayu.. Dalam Proses tersebut bagi menolak pindaan tersebut tidak memelurkan undian mojoriti dari Raja2 Melayu cukup hanya sekadar seorang sahaja sultan yg membantah pindaan yang dicadangkan maka tertolaklah segala usul yang bawa..

Jika Raja2 Melayu sebulat suara menerima pindaan tersebut maka ianya akan dibawa kepada Perdana Menteri untuk dibacakan di dalam Dewan Parlimen..

Setelah itu pindaan tersebut akan diserahkan kepada Peguam Negara bagi mendapatkan kelulusan, jika peguam Negara meluluskan pindaan tersebut ianya akan dibawa sekali lagi ke dalam dewan Parlimen oleh Perdana Menteri utk dibahas dan diGAZETkan..

Note :

Jika pindaan tersebut mendapat pekenan Raja2 Melayu serta mendapat kelulusan dari Peguam Negara tetapi Perdana menteri sendiri menolaknya dgn tidak membawa pindaan tersebut ke dalam Dewan Parliment untuk diwarta dan diGazetkan maka ianya tetap tidak akan terlaksana jugak...

Halangan terbesar PAS dalam perlaksanaan hudud..

1. Raja2 Melayu
2. Peguam Negara
3. Majlis Tertinggi UMNO.
3. Perdana Menteri.

# Perdana menteri juga tertakluk kepada kuasa Majlis Tertinggi UMNO.. jika Najib tidak disokong oleh Majlis Tertinggi UMNO maka tak lama tertonGGenglah dia..

PAS tak perlu nak kutuk dan cerca DAP dan PKR kerana DAP dan PKR tidak ada kuasa bagi menghalang PAS melaksanakan HUDUD..

# Jadi Rakyat Wajib Cerdik Perlembagaan

Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO..

Tiada ulasan: