14 Mac, 2014

Mungkin MH370 telah mendarat di Gong Kedak!

oleh: C++

MH370 : Apa Ada Di Lokasi Itu?

Bhai/DeeDee semua...

Malam semalam gua berborak ngan "Abang K" sampai pukul 1.30 pagi... Untuk pengetahuan lu orang.. "Abang K" la yang antar kat gua emel dalam bahasa inggeris suruh gua publishkan... Tapi gua ader gatai skit ejast sana sini ayat dier... Hahaha... Nasib baik "Abang K" tak mare...

"Abang K" tue senior gua... Masih lagi berkhidmat ... Cuma la nih dier bukan dengan Agensi... Hahaha.... Okeh la.. 

Aper yang gua nak tuliskan nih aderlah rangkuman aper yang gua tahu dan aper yang gua diberitahu oleh "Abang K" dan beberapa sumber lagie...

12 hari sebelum penerbangan malang MH370 hilang... Pesawat tue dihantar untuk maintainance kat AIROD... Jika ader orang nak "tampered" apa-apa pada pesawat tue.. Inilah masa terbaek...

Selepas pilot menerbangkan pesawat pada ketinggian 35000 kaki... Barulah pilot akan menetapkan "autopilot" dengan "heading" ke Peking/Beijing. Dalam tempoh 3 hingga 5 minit selepas autopilot dioperasikan.. Barulah crew akan membuat peramusaji... 

Sebelum sempat peramusaji dibuat, cabin pressure turun senyap-senyap tanpa ada amaran pada sistem kapal terbang. Alarm pada dashboard kapal terbanhg berkenaan cabin pressure tidak berfungsi.. Dan oxygen mask tidak dikeluarkan sepertimana biasa... Jadi tiada siapa tahu yang pesawat ader masalah cabin pressure..

Disebabkan ini, maka hypoxia berlaku dimana semua yang berada dalam pesawat tersebut pengsan/tertidur.

Sistem "autopilot" pula telah diubahkan arahan padanya dengan dimasukkan arahan untuk turun/landing di Gong Kedak "airbase". Ini boleh dibuat dengan mudah tanpa pengetahuan sesiapa pun semasa pesawat ini diservis di AIROD..

Bagi mengelakkan pesawat dikesan oleh radar awam DCA, "hijackers" @ orang yang membuat perubahan semasa di AIROD telah memasukkan arahan supaya peralatan ADS-B dan flight transponder serta SATCOM dimatikan... Dan pesawat diarahkan turun dan terbang dibawah paras 500 kaki terus menuju ke pangkalan udara Gong Kedak...

Ini dapat kiter sahkan dengan cerita-cerita nelayan yang melihat pesawat besar terbang rendah di pantai timur (kelantan dan terengganu) dimana mungkin mereka tersilap dalam mengesahkan arah sebenar pesawat tersebut lalu.. Iaitu bukannnya kearah laut lepaa tetapi ianya pergi ke arah daratan.

Pangkalan Udara Gong Kedak mempunyai landasan yang cukup panjang lengkap dengan kemudahan IFR/VFR yang boleh support pesawat landing menggunakan ILS/MLS... Malah lokasi pangkalan udara ini agak landai dari arah Laut China Selatan iaitu paling tinggi pon sekitar 50 kaki dari paras laut...

Jadi... Pesawat mungkin akan terbang dan landing dalam keadaan lampu utama dipadamkan untuk mengelak daripada dikesan oleh orang awam.. Lagipon pesawat MH370 ini landing pada pukul 3 pagi... Siapa yang akan perasan... Tambah lagi rumah orang awam agak jauh dari pangkalan udara ini.

Pesawat MH370 ini telah landing secara autopilot dengan bantuan ILS/MLS dalam keadaan semua crew dan penumpang masih dalam keadaan hypoxia... Sebaik sahaja pesawat selesai membuat pendaratan.. Sepasukan anggota tindakan khas menyerbu pesawat ini dan menahan semua yang ada didalam pesawat ini termasuklah crew penerbangan..

Semuanya telah dipindahkan kedalam beberapa buah bas yang semua tingkapnya ditutup gelap... Dalam keadaan mamai akibat hypoxia.. Semua mangsa MH370 terpinga-pinga tidak mengetahui dimana mereka berada dan apa yang berlaku kepada mereka... Semua crew dan penumpang telah dibawa ke satu lokasi rahsia untuk ditahan (atau dibuat soal-siasat secara olok-olok oleh pihak "hijackers")

Pesawat 9M-MRO pula sama ada telah disorok di dalam bunker bawah tanah di Gong Kedak ataupun telah ditukarkan kod serta nombor siri dan seterusnya diterbangkan ke Subang untuk di hantar ke AIROD kembali.. Dengan kepakaran yang ada pada AIROD, kotak hitam dan segala peralatan "tracking" boleh diubah dan direset.

Persoalan yang timbul... 

1. Siapakah "hijackers" tersebut.. 
2. Apakah tujuan utama ianya dibuat (pengalihan tumpuan)
3. Berapa ramai anggota "task force" yang terlibat melakukan "hijack" ini
4. Bila agaknya "hijackers" ini akan membebaskan semua tahanan
5. Adakah tahanan akan dibebaskan dengan selamat atau ada yang akan ditamatkan riwayat semata-mata untuk melengkapkan satu senario

Berkenaan dengan macam mana takder siapa di Gong Kedak bercerita mengenai perkara ini... Gua rasa lu orang boleh amik iktibar dari kea Mejar Zaidi... Aper yang berlaku padanya 

Gua percaya... Benda nih memang dilakukan oleh "orang dalam" yang mempunyai "high access"... Malah Menteri Pertahanan dan KPN pon tak tau menahu perkara ini... Hanya anggota "task force" ini jer beserta tok dalangnya sahaja yang tahu..

Sebab itu kenapa Najib Razak nampak macam tak runsing langsung... Hehee... Aderkah Najib Razak tok dalangnya... Gua tatau... Tapi kalo betul la Najib Tok Dalangnya... Pergh... Inilah the biggest worldwide scam ever... Even Mahathir Mohamed pon kena main... Presiden US dan China pon kena main terbaek punya...

Hahaha...

Ini rumusan yang gua boleh buat hasil klu yang diberikan oleh "Abang K" dan lain-lain kengkawan... Aper pon... Kiter tengok la sama ada ianya betul atau tidak..

Oh yer... Just nak kasik tau... Kalo MH370 turun kat tempat lain... Payah nak cover cerita.... Tambah lagi kalo landing di negara asing..... Jadi lokasi terbaek hanya di Gong Kedak.... 

P/S : gerak hati gua mengatakan benda ini relevan dan boleh dibuat... Sekadar untuk mengalihkan tumpuan... Untuk apa dan kenapa gua tabley nak terangkan....  Lu pikir la sendiri.. 

Hahahaha

8 ulasan:

  1. Saya nak tambah sikit. Kes ini ada kena mengena dengan tuntutan China ke atas sebahagian besar Laut China Selatan, termasuk kepulauan Spratly.

    BalasPadam
  2. Baik punya temberang. Tak rasa bersalah ka????
    Satu fakta yg memang admin salah giler, Airod buat servicing Boeing 777. Biar betul? Admin tau ka pasai hal-hal pomen kapalterbang ni??

    BalasPadam
  3. Kalau macam ini manusia yg tak berdosa jadi mangsa konspirasi politik kuasa besar. Neraka jahanam lah tempat tinggal selamanya kepada mereka yg bersubahat.

    BalasPadam
  4. Ada sapa tahu pasai jongkong mas dalam kargo? Sape punya dan untuk siapa?

    P.s cuba check kat area Filipina....

    BalasPadam
  5. ISA di mansuhkan, kemunting dikosongkan.

    BalasPadam
  6. Kepada Tanpa nama: 14 mac jam 11.28 am. Dulu dgr crite kwn2 army ckp malaysia kalau beli jet fighter tak pakai terus. Engineer kita akan check n modified dulu. Takut2 ada unsur2 sabotaj atau pengintipan di pasang dlm jet yg di beli....terrer tak org kita? Jgn prkecilkan anak malaysia tau. Malaysia Boleh!!!

    BalasPadam
  7. Kpd wahid. China dilibatkan agar PR tak cuba kaitkan ini dgn isu politik terutama kes DSAI. So selmt la BN dari kena hntam @ dikaitkan dgn konspirasi khususnya dlm kempen di Kajang. BN Belajr dr kes Tanduo...

    BalasPadam
  8. Mesir, syria n libya: klau rkytnya tak memberontak, kita tak tau n tak pecaya kjhtn pemimpinya. Kita anggap propaganda barat semata2. Tp skrg? Knpa d Malaysia kita rasa pemimpin kita mcm malaikat? Tak PERCAYA merekapun (pemimpin m'sia)mmpu buat kerja sama hebat dgn d timur tengah? Klau pun xnak menuduh melulu, at least fikirlah. Malaysia negara kaya. Harta dan kuasa boleh membutakan sesiapa sahaja. Qorun dahulu adalah abid yg taat Allah serta bersahabat dgn Nabi Musa, tp bila dah kaya, dia mnjadi alpa, kufur dan takbur. Ingatla quran bukan untuk bacaan semata. Ambil pengajaran darinya....

    BalasPadam

Kalau takde nama pegi pejabat pendaftaran dulu sebelum komen. hahaha