Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

22 Ogos, 2012

PAS Terengganu penghalang PR ke Putrajaya?

Oleh: MSK
.Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hasan Tantawi meminta DAP menasihati Karpal Singh tentang isu hudud yang sentiasa menjadi duri dalam daging hubungan PAS dan DAP. Berita penuh boleh dilihat disini.  
Selepas ini, mungkin ada pula pemimpin DAP yang meminta pemimpin PAS supaya menasihati Nasharudin Mat Isa pulak. Apa kesudahanya.?
Ada blogger UG yang menyokong penuh tindakan Nasha… bertanya mengapa tak ramai yang mempersoalkan Karpal Singh. Bagi aku, kedua-dua pihak sama-sama bangang. Dan mungkin juga sama-sama nak jaga periuk nasi.
Bila aku kritik Pakatan, rama yang marah kat aku. Ada yang kata aku sengaja nak runtuhkan Pakatan. Ada yang kata aku ejen Umno. Ada yang kata aku SB.
Sebenarnya, nak runtuhkan Pakatan tak perlu ejen Umno atau SB sebab Pakatan akan diruntuhkan oleh pemimpin Pakatan sendiri.
Kita imbas kembali sejarah gabungan PAS, PKR dan DAP sejak 1999.
Dalam PRU 1999, Barisan Alternatif telah ditubuhkan yang dianggotai oleh PAS, PKN dan DAP. Dalam PRU tersebut, PAS dan PKN telah mendapat kemenangan yang memberansangkan tetapi DAP kalah teruk kerana undi Cina lari kepada BN. Orang Cina merasakan BN lebih baik daripada PAS dan menghukum DAP kerana bersekongkol dengan PAS.
Haji Hadi menjadi ternama kerana memimpin tatkala PAS berada dalam keadaan yang cukup kuat dan menguasai Kelantan dan Terengganu. Hj. Hadi bukan saja Presiden Pas, Mentri Besar Terengganu..malah menjadi Ketua Pembangkang.


Selanjutnya SINI

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Artikel macam ni rasanya tak perlu ditulis. Diam lebih baik dari berkata-kata yangb tak de pekdah.. Wallahu a'alam..