Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

10 Januari, 2011

Darjat tinggi dari Nabi

Kisah ni masa aku keje dulu-dulu. Citer cenggini: Suatu hari aku dan beberapa orang sesama rank (prebet!) diarahkan untuk mengemaskan dan memunggah kerusi meja majlis Kor Agama Islam (KAGAT) ke dalam trak. Kami ber5 campor seorang incharge Ustaz berpangkat Sarjan jadi 6. Oleh kerana kami berlima maka keje jadi susah kerana tak cukup pair. Maka kawan aku yang bernama man mintak tolong ustaz tadi untuk bersama dia tolong angkat meja supaya keje dapat dibereskan cepat. Maka menjawablah Ustaz "Saya mana boleh angkat meja, saya sarjan, ustaz lagi, kamu prebet buat ajelah jangan banyak songeh!" Man aku nengok dah merah telinga! "Ustaz! Nabi dulu berperang duduk barisan depan tau! siap luka-luka lagi! Angkat meja ni boleh jatuh mertabat ke? Atau Ustaz ingat stendet Ustaz lebih dari Nabi? Baru belajar kat jordan dah nak berlagak! Nabi dulu dapat ilmu direct dari Allh S.W.T tau!" Hih hih hih! Mau tak mau ustaz tu join kami angkat meja. Baru ada akai!

1 ulasan:

ISA berkata...

perghhh... menusuk ke kalbu bro...

hahaha... bagi orang yang ada akai laaaa... kalau spesies tak ada akai... hati dah legam cakap apa pun tak guna...

kah..kah..kah....