Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

23 Januari, 2012

Anak aku nak dijadikan ostad atau profesional?

Anak aku no3 masuk tingkatn 1 dapat masuk kelas KAA (kelas aliran agama) disebabkan keputusan beliau yg baik dalam UPSR beserta keputusan 6A dalam ujian KAFA.

Bila kenangkan Nik Aziz, aku teruja anak aku ni jadi ostad.

Bila kenangkan Nasharudin Mat Isa dengan MB Kedah aku jadi blank!

Ditambah lagi bila mikiorkan kengkawan aku ostad2 yg jadi pengarah2 UPU kat DUN aku, aku jadi double blank! Camana aku tak blank, dari semenjak merdeka sampai PRU12 PAS kat tempat aku tak pernah menang! Nakkan menang tapi depa dah jadikan PAS tempat aku macam parti utk ostad2! Mat2 rock yg jadi ahli PAS cuma jadi tukang tebang buluh dengan tampal poster je! Jawatan2 penting suma bagi kat mamat ostad celup (bukan ostad tapi dressing macam ostad).

Ahhh..... anak aku jadi macam Nizar Jamaludin dah ler!

P/S: biar bukan ostad tapi pengetahuan agama level ulama. Mudah-mudahan. Ameeeennnn.

4 ulasan:

azmie berkata...

suruh dia jd towkey kain

Unknown berkata...

Salam Syeikh

Pilihan terbaik "jangan jadi ustad saja..."

MOH KEMBARA berkata...

Salam Yob,

Amiiiin, janjฤฑ beriman Yob!

Unknown berkata...

Yo dia jadi orang @ manusia (yg berguna) aje, chor. Hehe