Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

15 September, 2013

Utz Harun Taib ada buat kajian ke?



Ketua Dewan Ulama PAS, Datuk Harun Taib (gambar) mencadangkan agar parti Islam itu mengkaji balik tahaluf siasi (kerjasama politik) yang dibuatnya dengan PKR.
"Amat wajar sekali tahaluf siasi bersama PKR ini dikaji setelah berlaku perkara-perkara yang boleh melemahkan PAS dan merosakkan hubungan di dalam tahaluf siasi," kata Harun.
Cadangan itu dikemukakan beliau melalui ucaptama kepada Multaqa Ulama Semalaysia yang diadakan di Kota Sarang Semut, Alor Setar hari ini. selanjutnya.......



Macam2 la!
Dah jadi tabiat. Bila kalah je semua salah orang lain. Diri sendiri langsung tak salah.
Dah buat banyak silap nak tambah lagi. Bila PAS buat hal dalam PRU13, sokongan pengundi jadi menurun. Mana2 DUN yang menang dalam PRU12 dengan kelebihan 2 - 3% lingkup. Tak percaya? Tengok sendiri kat bawah:
Mungkinkah PRU14 Gunung Semanggol dan Changkat Jering akan tumbang?


Aku selalu habaq 1. Yang benci UMNO ramai. Suka ke depa kat kita? 2. Aku yang mengundi PAS pun dibuat musuh, agak2 yang mengundi UMNO hangpa boleh tekel ke?

P/S: aku mengundi PAS sebab DUN aku PAS lawan UMNO. Tu je.

9 ulasan:

Yong berkata...

Salam Chor

Adakah demer sendiri dah tak faham makna Ulama?

TheSniper berkata...

Yong,
Faham tapi salahguna.

Tanpa Nama berkata...

Ambo dah penat dengan perangai depa ni

bunbinban berkata...

Selamat tinggal pas. Dpt plak ketua pemuda yg x sedar diri.

bunbinban berkata...

Selamat tinggal pas. Dpt plak ketua pemuda yg x sedar diri.

Tanpa Nama berkata...

Selepas 16 tahun bersama PAS cukuplah . Lebih baik jauhkan diri dari kalangan kumpulan ulama Melayu Islam ini. Kita teruskan perubahan mencari ulama Islam melayu. Tidak rugi apa apa jika jauh dari PAS

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tinggalkan PAS tapi aku confirm tak akan undi ulamak serban ketat yang jadi calon PAS lepas ni. Dalam banyak banyak spesis, inilah dewan yang paling bermuka muka. Sendiri yang tak tahu nak bawa kebaikan dalam parti, orang lain pulak yang disalahkannya. Tak sedar diri

Hanz Azdi berkata...

Salam bro Sniper!

spot on bro.

Kalo dah geng Ulamak otai pun nak kaji hubungan dgn PKR apa nak harap mutual consent dgn DAP? Hancor le.

Nampak gayenya ada usaha untuk tahaluf siyasi dengan UmNo le gamaknye...yahuu... UG once again!

haha

Tanpa Nama berkata...

aku dh tak kenal PAS skrng... selepas TGNA undur diri. memasing mula tunjuk kehebatan seakan mcm org umno...
Tak sedar kesilapan mereka.. sendiri.. Trengganu,kedah dan perak jatuh sbb PAS tak pernah nak mintak mintak pandngan camne nak tadbir negeri.. sombong bodoh.. tak tau nak ambil hati pengundi.... tempat aku PAS jatuh sbb ADUN hanya pergi markas tapi tak pernah nak jumpa pengndi atas pagar.. klu dok jumpa yg comfirm undi PAS watpe..pengundi atas pagar bukan nak duit setiap kali jumpa adun.. tapi apa ADUN boleh buat dan yakinkan mereka untuk PRU akan dtg..... menggong... aku tahulah mereka bab agama memang terer tp bab pentadbiran negeri kena redah diri tanya camne nak tadbir... mlu sgt ke tanya LGE camne die majukan Penang... bodoh sombong name nya...