Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

27 Disember, 2013

Sudikah Khalid dan Guan Eng dengar idea aku?


Selangor dan Penang banyak duit. Alangkah indahnya jika Selangor dan Penang mewujudkan biasiswa pengajian tinggi untuk melawan PTPTN. Untuk pelajar yang tercicir, wujudkan pusat latihan vokasional percuma. Jika menjadi realiti, aku yakin PRU14 90% pengundi baru akan mengundi Pakatan Rakyat.

Kiraan mudahnya begini, kebanyakan DUN, PR kalah antara 4 hingga 10%. Pengundi baru average bertambah 30%. Jika 90% pengundi baru mengundi PR, PR akan mendapat penambahan sebanyak 15 hingga 20% undi. Tak gitu?

Macam biasa politician takkan dengar pendapat aku ni untuk mengelak dikatakan bangang. Tetapi diam2 akan ikut. Tak kisah la. Keh keh keh!


Kepada yang tak berapa nak percaya cakap aku (maklum ler aku takde degree), di bawah (kaler kuning) terdapat 15 DUN yang mampu dimenangi jika PR mampu memperoleh tambahan 15% undi. 28 + 15 = 43. Ok la tu!



P/S: Sama2lah kita tunggu.

Tiada ulasan: