Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

09 Jun, 2015

Putus hubungan dengan DAP. PAS terperangkap!



Pengerusi JawatanKuasa Pemilihan Pas Asmuni Alwi merujuk kepada Fasal 7 Perlembagaan PAS dan berkata parti itu perlu bermuktamar semula jika ia mahu menarik balik usul itu yang diluluskan tanpa bahas minggu lalu.

“Dengan kata lain, usul diluluskan itu seperti undang-undang yang perlu dilaksanakan memandangkan gerak kerja dan pentadbiran PAS perlu mengikut keputusan muktamar seperti dicatatkan dalam perlembagaan," katanya

"Saya sendiri tidak faham mengapa usul ini beria-ia mahu dibawa dan diluluskan oleh mereka (Dewan Ulama) tanpa memikirkan risiko terpaksa ditanggung.

“Usul dalam muktamar bukan perkara main-main dan tidak boleh ditarik balik pada bila-bila masa. PAS kena laksana, dah tidak boleh bagi alasan,” Asmuni dilaporkan berkata.

NOTAKAKI:

Jelas keputusan dewan ulama meluluskan usul tanpa bahas iaitu memutuskan hubungan dengan Dap semasa Muktamar lalu mengundang masalah pada parti Pas dan Pakatan Rakyat.
Dengan ertikata lain terpaksa mengadakan Muktamar khas jika hendak membatalkan usul tersebut atau terpaksa melaksanakan usul yg telah diluluskan walaupun terpaksa berdepan risiko kehilangan jawatan dlm kerajaan dan perpecahan PR di negeri P.Pinang dan Selangor.


Mengelupur!

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang penting kita wajib ikut Ulama dan Muktamar. Bila dah kata putus maka semua warga pas yg berezki dgn kerajaan negeri pimpinan DAP kena la BERAMBUS. Baru la Isle isle.
Tak kan bab duit jadi boleh pulak langgar ketetapan muktamar dan buat U-Turn. Nak kerja terus dengan kerajaan Negeri boleh TAPI kena la buat MUKTAMAR KHAS pembatalan resolusi yg diterima.

Mudah kan untuk difahami. Lagi pun dah kuat apa lagi BERAMBUS la dari PR terutamanya di Selangor. Kalu runtuh kerajaan Selangor ada PRN, apa takut kan ke kita KUAT dah tentu MB dari Pas.Tak kan nak U-TURN dan memalukan Dewan Ulama pulak kannn.
Apa pun mudah patuhi lah Muktamar dan ULAMA baru ada maruah,
Sekali lagi cakap BERAMBUS

Tanpa Nama berkata...

Kalu korang DUPP u-turn memang lah korang ni macam Keling Pariah Tahap 4

Tanpa Nama berkata...

Kalau betul PAS bermaruah, umumkan tentang PAS keluar dari PR berkuatkuasa serta merta. Kalau nak U-Turn sbb jawatan dan takut shoru miss, lepas ni serban tu x payah letak atas kepala...lebih baik guna serban tu buat lap punggung.

Tanpa Nama berkata...

Tu lah kemaruk nak rebut jawatan je...fasal perlembagaan persatuan, bab berorganisasi, pentadbiran dan sebagainya kebanyakan ahli2 pas ni bodoh.. dah bodoh tu sombong pulak..adooyai.

Tanpa Nama berkata...

Pasca muktamar 2015..

mana wujud lagi Parti Islam Semalaysia..

Yg wujud skg..

Parti Siku lutut Semalaysia..

ASALKAN BUKAN UMNO DAN PAS..

Tanpa Nama berkata...

Selamat tinggal PAS. Kerana kesombongan diri tanpa memikirkan aspirasi rakyat melalui Pakatan Rakyat yg inginkan pembaharuan politik yg lebih baik utk menjatuhkan BN, menjadikan muktamar macam sarkas serta meluap2 para ustaz/ulama gigih mencantas terus puak non ulama. Hidup la lu orang sendiri2 dlm politik. Aku tak akan bagi undi ini utk kamu PAS yg 'jahat & sombong'.

Tanpa Nama berkata...

Iblis dulu pun warak juga dgn Allah sebelum manusia dijadikan Allah. Olih kerana kesombongan ilblis yg tinggi ilmu maka dia pun berlaku riak lalu menderhaka dgn Allah kesudahannya . Iblis telah dilakhnak olih Allah. Begitulah kpd ulama pas jangan sombong dan riak konon dah warak dan kuat nanti disumpah lakhnat olih penyokong dan pengundi mereka yg mahu pembaharuan dlm politik negara mengantikan puak umno bn jahanam.

Malaysiabaru berkata...

Maklumat terbaru mengatakan

Ularmak Terengganu pas dah terpengaruh dgn ajaran sesat ayoh Ping

Semasa Hadi jd Mb gerakan ayoh Ping hidup subur... Ada ularmak pas yg dtg dgr ceramah ayoh Ping

Fakta ini di sembunyi oleh pihak berkuasa demi menjaga maruah ularrrmak ganu..

Tapi perangai mereka dah semakin jadi mcm ayoh Ping... Pas perlu di batalkan mcm juga al arqam dulu!!

Ritchie Blackmore berkata...

Hampas!!!!