Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

11 September, 2009

Kisah ahli-ahli politik di bulan puasa!

UMNO - ADUN bergilir-gilir sembahyang terawih di masjid dalam kawasan dia. Kat masjid kampung aku dia aku nampak sembahyang kat saf depan. Orang ameno kampung aku penoh satu kampung datang masjid bila ADUN depa mai!
Aku tanya 1 soalan maut kat ketua cawangan ameno (kebetulan sepupu bini aku) pasal bantuan bulan posa "Yob, apasal bantuan Ramadhan aku nengok tak menyeluruh? ada yang dapat, ada yang tak dapat?"
Dia jawab spontan "err.. aku dapat arahan orang atas supaya bagi bantuan kat ahli ameno je. err.." terlepas cakap.
Tu dia! Ketuanan melayu!
PAS - Markaz PAS tak sampai 20 meter dari masjid tapi orang PAS sembahyang jemaah maghrib, isyak, terawih kat markaz depa.
Satu hari aku sembang dengan kengkawan PAS aku bawak keluar soalan "Yob, apasal orang PAS terus kekal semayang kat markaz? masa Pakatan merentah macam ni. dah hilang kuasa pun macam ni!"
Dia jawab "aaa... ana jaga silaturahim sesama jemaah, ente tau, umat Islam yang tak bersama jemaah Islam mati nanti dia dalam keadaan jahilliyah!"
mmm... patut le kat Perak PAS menang 6 kerusi je!
PKR - kah kah kah! tak boleh nak komen sebab langsung tak nampak muka dalam bulan posa ni! Kalau ada pun mungkin kat saf belakang!
P/S: Patut le Tuhan tarik balik kelebihan kuasa yang dibagiNya pada geng Pakatan Rakyat kat Negeri Perak. Dah sama taraf dengan Terengganu masa Hj Hadi merentah satu penggal dulu! mmm.... tu la sebab aku tak nak masuk mana-mana parti!

Tiada ulasan: