Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

05 Oktober, 2010

Azmin antara pengasas awal KEADILAN?

Ramai ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) terkejut dengan kenyataan yang dibuat oleh beberapa media dan blog kononnya Azmin Ali adalah pengasas Keadilan. Menurut sumber, kenyataan itu dibuat ketika beliau mengumumkan keputusannya untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden parti di Kota Kinabalu Sabah pada 16 September lalu. Antara lain kenyataan itu memetik “Saya bersama rakan-rakan pimpinan dan anggota-anggota parti akan berganding bahu untuk menggilap idealisme, memperkukuh kesetiaan dan memperkasa organisasi,” kata Azmin antara pengasas Keadilan dan Bekas Setiausaha Sulit kepada Anwar ketika memegang jawatan kerajaan". Susulan kenyataan tersebut, ramai "pemimpin lama" yang mengasaskan parti keadilan amat terkilan. Selanjutnya di sini.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mengapa ramai yang keluar bila Azmin mulai aktif dalam PKR? Apa rahsia disebaliknya?

Tanpa Nama berkata...

kita sering melihat orang berebut jawatan kepimpinan di malaysia. tapi kita mamat jarang melihat orang meletakkan jawatan atas prinsip dan ketidakupayaan mentadbir berdasarkan prestasi.

kita sepatutnya kurangkan masa kita terhegeh2 menyokong siapa manusia yang ingin diletakkan sebagai pemimpin.siapa pun dia kita terima.jimat masa,wang & tenaga berkempen.Tapi.

kita kene belajar sebagaimana negara jepun, korea (kalau betul) dimana kerapkali kepimpinan meletak jawatan disebabkan prinsip @ kegagalan. kenapa ini berlaku.

rakyat meletakkan standard dan kpi tertentu dalam masa tertentu kepada pemimpin.siapa pun dia silakan memimpin jika menang dan layak. tapi kalau gagal silakan berhenti dengan bermaruah dan cuba lagi dilain waktu.

alahai taib, mahathir, paklah dan najib. bila la nak berbudaya politik.

generasi bundle