Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

18 April, 2011

Penang lulus, Kedah dan Selangor gagal!

Merujuk kepada tajuk (pergh.. ala-ala surat rasmi pulak!)

Penerimaan kepada pentadbiran negeri-negeri Pakatan Rakyat yang baru muncul iaitu Penang, Selangor dan Kedah diterjemahkan oleh pengundi Sarawak.

Aku terbaca komen dalam satu blog (lupa),
Nabi berpesan tuntutlah ilmu sehingga ke Negeri China. Jadi, oleh kerana orang-orang China dah ada di Malaysia apa salah menuntut dari depa?

Dalam tajuk politik, PKR dan PAS memang patut belajar dengan DAP.

Sanggupkah PKR dan PAS belajar dari DAP?
Susah sikit kot?

PKR - Nak jadi leader kepada parti2 dalam Pakatan Rakyat tapi majoriti ahlinya B&P (Bengap & Poyo).

PAS - Boleh tapi individu yang nak menurunkan ilmu kena jadi sebahagian dari jemaah dulu. (Dulu ler, skang tak tau la pulak!)

P/S: Dalam keadaan sekarang, mungkin impian aku nak melihat BN tumbang takkan tercapai sampai bila-bila.

3 ulasan:

azmie berkata...

"PAS - ......(Dulu ler, skang tak tau la pulak!)..." pengkomen pun 2x5 bodo dan poyo. tak tau tapi boleh bg komen. semcm dgn kaki sebok kes video. haram tak tau apa, tp nak becakap jugak

TheSniper berkata...

Azmie,
Ayat tu sebagai cakap berlapik. Aku campur semua ahli2 dalam parti2 Pakatan rakyat. Yang paling aku keliru di PRU12 Undi utk Calon Parlimen PAS mempunyai lebihan undi sebanyak hampir 500 berbanding undi utk calon PKR dalam DUN yg sama. Sekiranya undi hampir 500 itu pergi kepada PKR, calon PKR tsb menang pilihanraya. Semoga keadaan ini tidak berterusan di PRU13. Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

kemiskinan punca pkr dan pas kalah walaupun undi meningkat lebih-lebih lagi tengah bulan rm 10 besar nilainya.persoalannya spr yang bertangungjawab mereka tahu buat buat tak tahu melainkan kalau PR dapat menguasai kerajaan pusat.