Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

21 Disember, 2013

Najib dah biol?




Kata Najib!

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menggesa rakyat agar tidak mudah terpedaya dengan dakyah pembangkang susulan kenaikan harga barang yang akan dilaksanakan tahun hadapan.

Menurut Najib, kenaikan harga barangan serta penstrukturan semula subsidi adalah langkah terbaik bagi memastikan rakyat mendapat manfaat yang sepatutnya.

"Mereka ini pembangkang akan mula bising bila kita naikkan harga barang tetapi mereka naikkan gaji Speaker mereka dan Adun mereka sampai 200-300 peratus, cuba lihat siapa yang naikkan gaji mereka hingga terlalu tinggi?
 
"Gaji Speaker lebih tinggi daripada gaji Perdana Menteri, logikkah?," katanya pada Perhimpunan Agung MCA kali ke-60 yang diadakan di sini, hari ini.

Beliau yang juga Pengerusi BN berkata, dalam isu menaikkan kadar tol misalnya, kerajaan belum pun sempat membuat keputusan rasmi untuk menaikkan harga ke atas konsesi tol, namun pembangkang dilihat lebih dulu menaikkan cukai perniagaan sehingga 400 peratus seperti yang berlaku di Selangor.
 
"Itu pun belum muktamad lagi, belum proses lagi, kita otkk dulu...kita otkk dulu (dalam erti kata lain kita tunggu dulu).
 
"Tapi mereka lebih dulu, Selangor umumkan kenaikan cukai perniagaan sehingga 400 peratus, lagi dahsyat," katanya.

Kerajaan negeri Selangor baru-baru ini didesak untuk mengkaji semula kenaikan lesen perniagaan dan cukai pintu di beberapa daerah di negeri itu yang naik secara mendadak oleh Ahli Dewan Undangan Negeri Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad.

Difahamkan kenaikan membabit antara lain Majlis Bandaraya Petaling Jaya dan Majlis Perbandaran Subang Jaya, dibuat menerusi undang-undang kecil di bawah Akta Kerajaan Tempatan 1976.

ULASAN

NAJIB mendapat nasihat yg salah atau sememangnya SATURATION POINT daya fikirnya telah sampai,bertanyakan soalan macam budak PERMATA yg Rosmah naungi?

Minyak naik setelah gaji ADUN Selangor atau naik atau sebelum?

Naiklah berapa juta pun gaji asalkan ada kemampuan membayar dan tiada RASUAH DAN KETIRISAN serta rakyat Marhain tidak terbeban!

Najib,gaji kamukah yg kamu persoalkan? Kalaupun seringgit gaji kamu...semua telah percuma......malah ramai lagi yg berhajat membiayai kamu jika kamu tidak BERGAJI SEKALIPUN! Jaga bini,jaga akhlak!

Jika Najib jujur...RAKYAT mungkin boleh mengajikan KAMU dgn jumlah gaji yg tertinggi dimalaysia berpadanan dgn taraf kamu tetapi dgn beberapa syarat.....

1. Kamu dan keluarga kamu tidak boleh menjalankan SEBARANG PERNIAGAAN YG BERKAITAN DGN KERAJAAN dan memegang mana2 jawatan didalam GLC.....AHLI KABINET PUN SAMA!

2.SEMUA kos yg ditanggung rakyat hanyalah KOS yg melibatkan urusan KAMU selaku PM tidak sebagai Presiden Parti!

3.Sebaik sahaja Parlimen dibubarkan, sebagai Ketua kepada care taker goverment, Kamu tidak berhak untuk membelanjakan wang rakyat kecuali hanya untuk keperluan negara yg disahkan oleh 3 orang wakil pembangkang.

4. Tiada arahan yg terpakai oleh kamu melainkan melibatkan keputusan JIKA negara berada diambang peperangan. Sebarang penggunaan harta kerajaan diwaktu Parlimen telah dibubarkan,hendaklah diluluskan oleh jawatankuasa yg sekurang-kurangnya seorang wakil pembangkang dilantik didalam jawatankuasa itu....setuju?

5.Kamu layak menerima tetamu dari luar dan memberikan penghormatan dan keperluan sewajarnya tetapi tidak berhak berada dimana-mana negeri atas kapasiti PM untuk mengumumkan sebarang perbelanjaan untuk Rakyat sejajar dgn kedudukan kamu didalam care taker! KAMU berhak belanjakan Harta Parti Kamu!

6.SPR DAN POLIS DIBERI KEBEBASAN MENGENDALIKAN PILIHANRAYA TANPA TERTAKLUK KEPADA SEBARANG TEKANAN MEMENANGKAN PARTI KAMU!

SEKARANG JIKA SEMUA SYARAT ITU BOLEH DIPERSETUJUI, BERAPA GAJI YG KAMU MAHU?

Mungkinkah itu yg kita semua akan OFFER pada Najib dan juak seangkatannya?
 


sumber

Bawah ni alasan paling pundek!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Najib ni MEMANG BANGANG TAHAP 5.MEMANG PM UMNO PALING SIALL.

Tanpa Nama berkata...

BABI...SIAL...HARAMJADAH...MAMPOSLAH KO.... LGI BAIK DARI MENYUSAHKAN ORG RAMAI YG DAH MMG SUSAH. MNA AKUJANJI KO SBLUM PRU13 DLU?

Unknown berkata...

kata suh UBAH kualiti hidup? nah amek la....hahaha...

MALAYSIABARU berkata...

TIDAK KIRA SIAPA pm DARI UMNO

SEMUANYA BERPIKIRAN SEPERTI PEROMPAK DAN LANUN

TIDAK ADA CARA LAIN NAK COLLECT WANG UNTUK NEGARA ...

SEMUA DARI RAKYAT ...

MCMLAH MALAYSIA NI TAKDE SUMBER ASLI LAIN.... TAK CUKUP KERRR???

P.S OOO LUPER PULAK PETRONAS TAK UNTUNG SEBAB ANAK MAMAK KUITY DAH REMBAT..