Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

27 April, 2013

Baca boleh terkentut-kentut nih!







Azeez fasih bahasa Tamil

SEBUT sahaja Pengerusi Putera UMNO, Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim, terus terbayang dalam fikiran kita, ah! mat rempit.

Tetapi berapa ramai dalam kalangan kita yang mengetahui bahawa ‘pembela mat rempit’ itu bukan setakat memahami ‘bahasa mat rempit’ malah fasih berbahasa Tamil?

Beliau berjanji akan menggunakan kemahirannya itu untuk membantu Barisan Nasional (BN) dalam kempen Pilihan Raya Umum Ke-12 nanti.

‘‘Saya pandai berbahasa Tamil dan akan menggunakannya bagi menerangkan isu-isu semasa kepada masyarakat India,’’ katanya kepada pemberita di Baling, Kedah.

Bertuahlah bagi mereka yang mampu menguasai bukan sahaja bahasa Melayu dan Inggeris, malah pelbagai bahasa lain di dunia ini.









3 ulasan:

SysOp berkata...

Bhai Chor Sniper...

Hahahaha...... gua tak tau nak komen mender... sebab setahu gua mamak nih akan cakap Tamil kat rumah... mana ader cakap Melayu kat rumah.... hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot

Unknown berkata...

Cer dngar aku wat lawak dlm basa Kongo pulak masa jumpa geng lame dari Afrika. Siap translate sekali:

Aku:
Yambo de!!!
(selamat atas kamu!!!)

Dia:
Yambo sana kumarat!!!
(selamat juga atas kamu!!!)

Aku:
Khabare?
(apa khabar?)

Dia:
Khabare mazuri.
(khabar baik.)

Aku:
Kuwinda wafi?
(nak ke mana?)

Dia:
Kuwinda qazi.
(pergi kerja.)

Aku:
Qazi wafi?
(kerja di mana?)

Dia:
Sony.
(Sony)

Aku:
Sony??? Mazuri!!! Mazuri!!! Wiye qazi sony perangga mingge, kule iko munamuke, minggi-minggi. Kidogo iko, makuba iko.
(Sony??? Bagus!!! Bagus!!! Kamu kerja Sony duit ada banyak, dan lagi awek pun ramai. Yang slim ada, yang gemuk tembam pun ada.

Dia:
Indio, india, indio!!!
(Betul, betul, betul!!!)

Aku:
Wiye iko sikriti?
(Kamu ada rokok?)

Dia:
Indio.
(ya)

(lepas dia hulur sebatang rokok kat aku)..........

Aku:
Eksanti!!!
(Terima kasih!!!)

Dia:
Kuhairi!!!
(Jumpa lagi!!!)

Lawak tak? Azeez mamak boleh ngomong tamil dah nak heboh. Wak nie Jawa boleh ngomong basa Afrika, Najib xpilih jadi calon.


TheSniper berkata...

Hahaha