Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

17 April, 2009

Tersurat dan Tersirat - Ketepikan masalah individu - Utusan online 17April2009

Tuan-Tuan dan Puan-Puan Penegak Kebenaran,

Yang tersirat adalah nukilan aku sendiri. Walau bagaimanapun hasil pengamatan aku selama bertahun-tahun, biasanya apa yang selalu terjadi adalah dari apa yang tersirat di hati kita tatkala kita membaca media pro gerombolan. Sila tambah yang tersirat mengikut turutan nombor agar kita sentiasa mendapat gambaran awal dan dapat bersiapsedia menghadapi ancaman gerombolan!
BUTTERWORTH 17 April – Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Azhar Ibrahim menyeru ahli UMNO di negeri ini supaya merapatkan barisan dan mengenepikan segala masalah individu demi kebaikan parti.
1. Tersirat: merapatkan barisan agar tidak menerima malu yang ke 4 selepas Kuala Terengganu, Bukit Selambau dan Bukit Gantang

Tegasnya, sebelum tarikh pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti diumumkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), adalah wajar ahli UMNO di sini bergerak dan melakukan kerja masing-masing.
2. Tersirat: Adalah wajar memulakan perang poster dan melakukan culaan undi serta mengenalpasti pengundi atas pagar yang boleh dibeli.

Menurutnya, semua pihak harus bekerja kuat dan bertindak sebagai satu pasukan untuk menggempur 'kubu' parti lawan di Penanti yang terletak dalam Parlimen Permatang Pauh.
3. Tersirat: Harus mula menakut-nakutkan pengundi dan mencari tajuk-tajuk geraksaraf yang mantap agar tidak dapat ditangkis oleh Pakatan Rakyat.

"Kerjasama semua ahli UMNO amat diperlukan kerana inilah caranya untuk kita meyakinkan rakyat bahawa parti ini boleh diharap membawa perubahan dan pembangunan,'' katanya ketika dihubungi di sini hari ini.
4. Tersirat: Errr.. Pembangunan dah tak boleh jalan dah! Nak bagi alasan apa pulak nih?

Nota: Pemimpin dan Penyokong Pakatan Rakyat harus bersedia! Mereka telah memulakan peperangan! Cukup sudah majlis makan-makan meraikan kemenangan Bukit Selambau dan Bukit Gantang!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

5. mmm... kena jemput Che Det bagi ceramah ni! ehh.. tu hari jemput dia kat bkt selambau dgn bkt gantang ameno kalah! rrrrrr.... jemput pak lah kot?