Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

08 November, 2009

Langkah penyelamatan Rakyat

Aku kerapkali terfikir, kadangkala sehingga mengganggu kerja harian aku. Dengan masalah PAS yang tak habis-habis dengan segala alasan menghalalkan UG. Dengan PKR yang sebahagian ahlinya masih berfikir dalam kerangka Umno. Mungkin PRU-13 nanti ramai pengundi tak berparti macam aku tak keluar mengundi. Nak mengundi Umno, meluat dah maksima tahap gaban. Nak mengundi Parti dalam Pakatan Rakyat, bila dah menang ada calon jadi macam gampang. Fikir, fikir punya fikir, aku membuat keputusan. Kepada pembaca yang pro rakyat melebihi parti, tolong pantau calon Pakatan Rakyat yang mewakili DUN masing-masing. Pada PRU-13 nanti, aku bercadang nak menaja calon bebas pro rakyat untuk bertanding dalam kawasan DUN yang ditandingi oleh PAS,PKR dan DAP tetapi calonnya samada tersilap pilih atau melobi pihak atasan parti masing-masing lebih-lebih. Kita harus bertindak agar budaya yang berlaku sekarang tidak lagi berulang untuk kepentingan generasi kita di masa hadapan. Kalau tidak, bila kita mati dan tubuh kita dah hancur menjadi tanah(mungkin yang tinggal tulang cenongking!), budaya politik yang ada sekarang akan berterusan! Tolong!

Tiada ulasan: