Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

26 Ogos, 2009

PAS menang atau Rakyat menang?

Fuhh... lega! Pakatan Rakyat (dibaca: Rakyat!) menang lagi! Ekspresi muka gedebe taik kucin UMNOngok yang aku terperasan; Najib - Mata kehulu kehilir masa cakap dalam TV semalam! Hishamudin (sepupu Najib) - tak dapat bezakan SPR dengan SPRM! Mohyidin - Cakap sampai bergegar pipi sembab! Berkaitan berita ini , aku berpendapat kalau takat nak jatuhkan MB Mat Said ganu PKR nak terima Rosul Wahid n the gang baik ler tak payah! Lagi satu yang aku pelik dengan kengkawan aku nih bila menang pilihanraya akan ulas sebagai 'PAS menang', 'PKR menang'. Ghentikan ler nak 'up' parti masing-masing komer oii! Yang menyebabkan komer menang tu adalah kerana undian penyokong Pakatan Rakyat yang tak berparti macam aku nih! Komer tau ke atau buat-buat tak tau!? Lain kali, kalau menang lagi komer wajib declare 'Rakyat Menang!', Baghu ler semiak sikit aku nengornyer! Tak reti nak menjaga hati langsung! Lepas ni, kalu ada majlis kesyukuran kemenangan Permatang Pasir pakat-pakat oghang PAS aje yang mentekedarah, siap komer! nak jamu, jamu semua sekali! Anyway, kemenangan ke 8 ini haruslah dibaca sebagai "Momentum Rakyat berterusan untuk menyingkirkan UMNO dan memberikan peluang kepada Pakatan Rakyat untuk mentadbir Negara". Ingat bebenor tu! Jangan nak perasan!

Tiada ulasan: