Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

26 Mac, 2013

Kisah trooper UMNO yang bangang





errr... kisah ni sebenarnya berlaku pagi tadi. Waktu aku pekena roti canai!

Begini kisahnya.


Sedang aku dok bersembang dengan kawan aku datang seseorang yang tak pernah aku nampak sebelum ni.

"Assalamualaikum!" dia memberi salam.

"Waalaikumsalam" aku dan kawan aku hampir menjawab serentak.

Dia menghulurkan tangannya bersalam.

"Boleh saya join anda berdua?" tanyanya.

"Duduk la. Takde hal" jawab aku.

Sambil duduk mamat ni mula la bersembang dari satu tajuk ke satu tajuk. Kami berdua mendengar sambil sekali sekala menyampuk.

Mungkin dia anggap kami ni bangang sebab asyik mendengar temberang dia, akhirnya dia masuk bab pentadbiran negeri under PR.

"Saya ni kerap pergi merata negeri. Dalam banyak2 negeri yang saya pergi, Kedah dengan Kelantan teruk betul!" ujarnya.

"Tang mana teruknya?" tanya aku.

Dia menjawab "Kedah dengan Kelantan ni, tak sampai 10 minit saya memandu kereta mesti tayar kereta saya masuk lubang. Macamana la kerajaan dua negeri ni menyelenggara jalan? Sembang pasal Islam segala tapi jalan pun tak mampu nak baiki!"

Dah mula nak masuk jarum la tu! tunggu engkau! Berkata aku dalam hati.

"Jalan yang saudara guna tu jalan kampung atau jalan utama?" aku bagi buah pertama.

"Jalan utama la! Jalan tempat rakyat membawa hasil kampung serta jalan rakyat nak ke sana ke mari!" ujarnya dalam intonasi tegas.

Aku balas "Kalau jalan utama salah Najib la! apasal pulak nak menyalahkan kerajaan negeri. Tu jalan persekutuan! tanggungjawab persekutuan! Saudara pergi la komplen kat KL!"

"err... iya ke? saya silap la kalau macam tu!" ujarnya bila terkantoi.

P/S: Citt! takat tu je trooper UMNO! kih kih kih 

1 ulasan:

Suasana Politik Malaysia berkata...

Hahahahaha nice one!

Memang mcm tu lah daya fikiran pencacai umno/bn....kosong!