Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

25 Oktober, 2009

Perlukah ditubuhkan parti lain untuk mewakili suara rakyat?

Sejak aku aktif ikuti perkembangan politik di Malaysia ni, aku berpendapat adalah wajar rakyat yang prihatin tubuhkan parti yang benar-benar mewakili suara rakyat. Di bawah adalah perkara-perkara yang berjaya melahirkan rasa meluat aku tentang parti UMNO, PKR dan PAS (MIC, DAP dll aku tak ulas sebab tak faham bahasa depa). 1. UMNO a. Mengutamakan kroni. b. Menganaktirikan rakyat yang tidak menyokong mereka walaupun seagama. c. Jawatan dah jadi macam hak keturunan depa. 2. PKR a. Sebelum jadi calon cakap begitu-begini, dah menang pilihanraya lompat parti. b. Dah jadi macam UMNO, cuba nak menyekat keahlian baru kepada pemohon yang mungkin jadi ancaman depa. 3. PAS a. Parti untuk golongan yang cintakan agama (konon) tapi penuh dengan sifat munafiq. Tak menjaga amanah pengundi (kes UG), suka berbohong (Nasha timbalan presiden), b. Wala' kepada pemimpin yang sehaluan dengan depa. Yang tak sehaluan 'fuck-off'. Kepada PKR dan PAS di negeri yang baru diterajui (Selangor dan Kedah). Hangpa dah setelkan ke manifesto menjelang PRU-12 dulu? P/S: Kepada ahli-ahli PKR dan PAS, hangpa tak payah lah dok berebut jawatan dalam parti untuk PRU-13. Rakyat non partisan macam aku dah meluat dengan hang pa! Fedup aku!

Tiada ulasan: