Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

02 Oktober, 2009

PRK Bagan Pinang: Idea gila yang relevan!

Berdasarkan proses pengundian undi Pos dalam Kem tentera: a. Ketua Kerani panggil nama anggota tentera. b. Tentera yang dipanggil nama ambil borang pengundian lepas tu belah (sukati nak gi kantin dulu atau gi masuk jamban dulu). c. Selepas gi pangkah kat mana-mana (atas belakang kawan pun boleh). d. Datang semula ke dewan untuk masukkan kertas yang telah dipangkah ke dalam karung undi (kirim kawan pun boleh).

Maka, aku cadangkan kita offer kepada tentera2 yang memangkah untuk memfotostat kertas undi yang telah dipangkah (yang pangkah PAS le!) kemudian serahkan kepada pihak PAS untuk tujuan perbandingan semasa proses pengiraan nanti! Bayarler satu fotostat RM10! Takkan itupun kedekut!

Untuk memudahkan lagi tindakan ini, hangpa cari tentera yang berpangkat Staf Sarjan keatas untuk mengenalpasti Ketua kerani2 (Ketua Kerani Tentera berpangkat Staff Sarjan atau Pegawai Waren Dua) yang pro-pakatan! Untuk kasi lagi mudah lagi hangpa cari pegawai tentera "orang lama" (biasanya mejar) untuk mengenal pasti Adjutan (Pegawai Tadbir - biasanya Leutenant atau Kapten) yang pro-pakatan! Maka depa 2 orang ni boleh bisik-bisik maklumkan kepada anggota tentera tentang perkara ni semasa depa ambik borang undi!

Sekiranya (orang dulu2 sebut jikalau!), Undi tentera untuk PAS melebihi daripada daripada kertas fotostat yang kita perolehi! Alhamdulillahlah! Tapi, jeng jeng jeng.... sekiranya kurang!? Ikut suka hangpa nak buat lagu mana!

P/S: perkara ni dari maklumat saudara mara aku yang kerja Sojar kat kem tentera! heh heh!

Tiada ulasan: