Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

23 November, 2013

Panas! Utz Harun Taib punca hilangnya Terengganu dan Kedah!


Sepanjang 30 tahun kebelakangan ini, satu2nya masa Ustaz Harun Taib tiada dalam Dewan Harian PAS Pusat adalah dalam penggal 2007-2009.

Di waktu itu, Ustaz Harun Taib telah meletak jawatan dari Ketua Dewan Ulama dan bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS Pusat.

Malangnya, dalam pertandingan itu Ustaz Harun Taib kalah agak teruk dengan penyandang, yakni Ustaz Nasaruddin Mat Isa.

Jadi, sepanjang 2007 hingga 2009 Malaysia tidak melihat dan mendengar suara Harun Taib sama sekali kerana beliau sudah tiada jawatan lagi.

Dalam penggal itu PAS menang besar di Parlimen, jadi MB di Perak dan menang Kedah. PAS berjaya membuat perubahan2 yang besar dalam kaedah mencapai sokongan dari rakyat Malaysia terutamanya dari kaum bukan Islam.

Namun, selepas itu Harun Taib kembali menjadi Ketua Dewan Ulama PAS Pusat. Nampak sangat Ustaz Harun Taib ni gila jawatan.
Kebetulan pula kembalinya HArun Taib dalam Dewan Harian bersama dengan naikknya kumpulan ulama dalam PAS Pusat.

Sesudah itu, apa yang terjadi? PAS hilang Kedah dan PAS hilang Perak. Kerusi Parlimen berkurangan. 
Dewan Harian PAS Pusat bertugas membincangkan agenda utama dalam AJK PAS Pusat. Biasanya kalau ada apa2 bangkangan dalam Dewan Harian, apa sahaja agenda baru tidak dapat dipanjangkan kepada PAS Pusat.
Keberadaan Harun Taib dalam Dewan Harian jelas menampakkan kesan2 negatif ini. Ia bukan satu kebetulan.

Patutlah UMNO sayang sangat pada ulama PAS .





2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ddlm tubuh kita ada bnyk anggota2 penting termasuk KEPALA,,dan pada bahagian KEPALA itu lah terletetak nya "mulut". Seseorg yg ARIF dia bukan hanya dpt melihat "mulut" ttpi dia sgt JELAS dpt melihat KEPALA yg mmbolehkan "mulut" itu brkata2.

Tanpa KEPALA "mulut" tak mungkin dpt brkata apa2!! Klu Harun Taib adalah "mulut" nya maka Hadi Awang lah yg mnjd KEPALA,,krn drp KEPALA dtg nya "IDEA"/kawalan & drp situ barulah "mulut" sbg puppet dpt brkata2!

Tiada "mulut" yg dpt berbicara klu tanpa "IDEA"/kawalan yg muncul drp KEPALA,,lainlah klu KEPALA itu dah bertukar mnjd KEPALA 'bana'!!?

Tanpa Nama berkata...

Bila hati dah busuk.. mudah perkara mazmumah menyorok masuk.

Agak-agak dah rasa cukup pahala nok bagi ke Ustaz Harun Taib kot..