Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

24 Mei, 2015

Erdogan berusaha mengekstradiksi Dr Morsi ke Turki!

Asal dunia politik Erdorgan bermula ketika beliau bergerak cergas di dalam Parti Islam Refah di bawah pimpinan Nikmatim Erbakan..

Refah membawa message islam, daulah islamiyah juga perundangan islam.
Refah sama seperti Parti PAS di Malaysia dan perjuangannya juga sama iaitu negara islam serta perundangan islam ( HUDUD )..

Refah parti uni-tunggal yg mana parti tersebut tidak boleh menerima kepelbagaian dan kerencaman ideologi.. MAKA dengan itu Refah tidak menerima sebarang bentuk kerjasama apatah lagi utk bergabung dgn parti2 lain yg dianggap sebagai parti Kafir walau pun parti tersebut dipimpin oleh umat islam..

Perbalahan berlaku antara Erdorgan dengan Erbakan dalam parti Refah di mana bagi Erdorgan Refah tidak mungkin boleh bergerak sendirian utk bersaing dengan parti pemerintah yg sedia ada melainkan Refah bergabung dgn parti2 yg berlainan ideologi..

Justeru itu Erdorgan bersama beberapa rakan yg lain telah meninggalkan parti Refah untuk menubuhkan AK Parti yg mana AK Parti telah bergabung dgn beberapa parti yg berlainan Ideologi dan juga parti dari kalangan bukan islam..

Ketika itu Erdorgan menerima Pelbagai kecaman dari para ulama dan gerakan- gerakan islam seluruh dunia termasuk dari sebahagian pimpinan ulama dalam PAS dengan tuduhan Erdorgan sebagai pengkhianat islam, Munafiq, Sekular, Libral, Sosialis dan Kafir kerana meninggalkan perjuangan Parti Islam Refah..

Sentimen kebencian terhadap Erdorgan tersebut disemaikan ke dalam banyak gerakan2 dan jemaah islam di seluruh dunia termasuk di dalam jemaah islam PAS..

Disebabkan Erdorgan merupakan kawan baik kepada Anwar Ibrahim maka sesiapa sahaja dari kalangan pemimpin2 PAS yg rapat dengan Anwar Ibrahim maka mereka digelar sebagai Puak Erdorgan...

Di Malaysia antara Ulamak PAS yg menggelarkan pemimpin PAS yg menyokong Anwar Ibrahim sebagai Puak Erdorgan adalah Haji Hadi Awang

Gelaran Puak Erdorgan ini adalah gelaran penghinaan mereka terhadap Presiden Racip Toyyib Erdorgan...

Semasa Kes Liwat ke-2 Erdorgan berkali2 mempelawa Anwar dan keluarga berpindah dan duduk di Turkey kerana Erdorgan tahu dengan sistem makamah Malaysia yg Bobrok dan Korap sudah Pasti Anwar akan dipenjarakan sekali lagi oleh Kerajaan Zalim UMNO..

Tetapi Anwar menolaknya kerana bagi Anwar kalau beliau mati biarlah beliau mati di dalam PERJUANGAN bukan mati sebagai seorang lelaki yg DAYUS...

Kini Erdorgan sedang berusaha mengekstradi Dr. Morsi ke Turkey bagi mengelakkan Morsi dihukum gantung sampai mati oleh Regime Al-Sisi Mesir..

Teuku Zacharyah Iskandar
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

skrg lihat apa yg dibuat erdogan utk membantu pelarian rohingya. bila ada kuasa kapal perang pun boleh diarah utk membantu. pengawal jin malaysia apa boleh buat. tak ada kuasa nak bantu pun tak boleh. harapkan umno, tak tau entah tlg atau tidak