Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

27 Ogos, 2012

Teknik mengenal SB dalam parti

Pertama sekali, kalau hangpa tau aku ejen perisik ..tak kira la ejen Umno atau SB polis, maka aku adalah ejen yang paling tak guna. Ejen yang paling baik ialah bila dia berjaya bergerak tanpa dikesan. Dan perkara paling utama yang ejen perlu jaga ialah glamer dan populariti. Sebab bila dah glamer, macam-macam cerita kita orang mula bongkar. Kalau ikut style KGB, the minute your identity is exposed..you’ll be shot dead.

So, the best agent is still in the party. Orang macam aku kalau jadi ejen..tak boleh cari makan sebab mulut capui dan gatai tangan.

Kedua, hangpa ingat lagi semasa krisis Raja-Raja Melayu zaman Mahathir dengan Anwar dulu? Bila berlaku krisis, Mahathir mengarahkan dibuat satu siri penerangan secara besar-besaran kepada rakyat. Lantas dicipta satu program yang dinamakan “SEMARAK bersama rakyat.” Hangpa tau sapa yang menguruskan program tersebut?
Dia adalah salah seorang Pengarah BTN… dan program SEMARAK telah berjaya menewaskan Raja-Raja Melayu.

Sebaik selesai krisis tersebut, Pengarah BTN yang bertanggungjawab untuk menganjurkan program tersebut telah dihantar untuk berkursus dengan CIA selama setahun.Sekarang…orang itu merupakan salah seorang pemimpin dan ahli Parlimen PKR.
Hangpa dok jaja aku ni SB la..ejen Umno la..tapi yang jadi ejen CIA jadi pemimpin.

selanjutnya SINI

Tiada ulasan: