Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

01 Ogos, 2013

Punca siri tembakan kebelakangan ini ditemui?

Jom fikir sama-sama!

Cadangan perkenal semula ISA perlu dibincang - Bernama



Datuk Seri Mohd Shafie Apdal menyambut baik cadangan supaya diperkenal semula Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang  dimansuh tetapi ia perlukan kajian mendalam dan mendapatkan pandangan semua pihak.
Beliau berkata, kadar jenayah yang meningkat memang ada kaitan dengan pemansuhan Ordinan Darurat (EO) dan ISA serta kerajaan perlu mewujudkan langkah terbaik bagi menanganinya.
Katanya, cadangan memperkenal ISA harus dikaji dan dibincang semua pihak kerana jika keselamatan negara terjejas, ia bakal memberi kesan negatif kepada keyakinan rakyat dan sektor pelancongan.

Naib Presiden Umno yang juga Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah itu berkata demikian pada sidang media selepas menyaksikan pemeteraian memorandum persefahaman (MoU) antara kementerian dan Syamille Agro Farm Sdn Bhd bagi projek ternakan lebah kelulut, hari ini.
Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi baru-baru ini mendakwa peratusan besar jenayah sejak kebelakangan ini melibatkan bekas tahanan EO yang dibebaskan. - Bernama, 31 Julai, 2013.

P/S: Apakah sedang berlaku silapmata?

1 ulasan:

SysOp berkata...

Bhai Chor Sniper...

Gua tak terkejut kalu ini semua aderlah silapmata macam lu bayangkan tue... sebab pada diorang nih... matlamat menghalalkan cara....

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot