Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

23 Ogos, 2013

Sesiapa yang berbuat fitnah sama level tentera Al-Sisi



Nasihat kepada pendokong jamaah di Malaysia, janganlah melakukan tindakan baling batu sembunyi tangan kerana tindakan tersebut sangat tidak berakhlak.Jika kita melakukan kesalahan , akui kesalahan. 
Janganlah melakukan tindakan memburukkan diri sendiri kemudian menyebarkan di Facebook menuduh pihak lain melakukankannya hanya kerana mahu simpati. 
Membuat akaun facebook palsu diri sendiri , email palsu diri sendiri, blog palsu diri sendiri kemudian disebarkan di facebook menuduh pihak lain melakukannya. Maka diri sendiri dapat simpati , pihak lain dipandang serong. Sudah-sudahlah berpura-pura, Allah Maha Mengetahui.


Contoh macam di bawah:

" Sangat kelakar apabila mereka mendakwa menjumpai senjata di Rabiatul Adawiyah tetapi tiada serangan bersenjata yang dilakukan oleh mereka (Ikhwan Muslimin) sejak 5 minggu mereka berhimpun. Inilah yang dilakukan oleh tentera. Lihatlah pada propaganda yang dilakukan oleh seluruh media di Mesir. Mereka mengatakan bahawa Ikhwan Muslimin adalah pengganas. Cara terbaik untuk membenarkan lakonan ini adalah membuat seolah-olah mereka membawa senjata. Ini bukanlah perkara yang baru tetapi telah berlaku pada era Mubarak juga. Mursi telah mengulang sebanyak 60 kali bahawa Kristian Koptik juga adalah rakyat Mesir. Ikhwan Muslimin mungkin bertentangan dengan tentera tetapi mereka pastinya bukan pengganas.
(Sesi temubual BBC bersama Dr Tariq Ramadhan cucu pengasas Ikhwan Muslimin, Imam As-Syahid Hassan Al-Banna)


SUMBER


Ni bila nak setel?





Tiada ulasan: