Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

03 Februari, 2014

Apakah Zaharuddin Mohammad fikir orang sudah lupa?



Pemuda PAS menegur kepimpinan PKR supaya tidak begitu ghairah mengeluarkan kenyataan berhubung isu pengosongan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang bagi mengelak “senjata makan tuan”.

Ketua Penerangannya Zaharuddin Mohammad Facebooknya dilapor menyindir pemimpin Pakatan Rakyat, antaranya Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli, lapor Berita Harian.

"Saya meneliti ucapan dan tulisan Rafizi mengenai Kajang. Saya nak komen sedikit, jangan banyak sangat 'berstatement' dalam politik dalam isu Kajang, takut nanti 'senjata makan tuan'

"Kami (PAS) mengamalkan politik telus bila berdepan dengan hak rakyat. Jangan menjadikan kami serba salah antara menjaga amanah ketelusan kepada rakyat atau menjaga rakan pakatan.

"Saya harap ini juga berlaku kepada Rafizi. Tolong, jangan heret kami terlalu jauh," beliau dipetik sebagai berkata.
Di bawah ialah "buah tangan" Zaharuddin Mohammad!
Kemudiannya beliau memwar2kan PAS lebih kuat dari PKR dengan kelebihan 1 kerusi. Takpe. Tungguuuuuuu! kehkehkeh!

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa keh..keh..betul apadia cakap tu. Rafizi nak buat cover atas kover. Last2 terasa macam cerita lawak pulak.

Tanpa Nama berkata...

N39-byk citer tersorok. Sama mcm citer petugas PAS cabut n buang poster Dr.NAsir. Tp tu citer lama, wpun pahit seluruh N39 kena tunggu Pru 14.

Tanpa Nama berkata...

Tak ku peduli kata kata dari si Din ni.....Pengkhianat Kota Damansara. Dok diam la. Ko tak relevan cam cekelat Hacks juga.

C++ berkata...

Bhai Chor Sniper...

Hahaha.... ini worang mau ajar sama orang yang pro ker... Hahahaha... lawak siot.... Hahahaha

Makin melalut la diorang nih....

Tanpa Nama berkata...

Din Ayam ni ingat dia hebat... pada hal semua org tau dia ni lah perosak harapan rakyat, kacau semangat perjuangan rakyat. Kalau hebat kenapa tak tawan Terengganu? Bila PR menang besar kat Selangor, dia lah yg mendabik dada tumpang tui org Selangor. Apa dia masih tak sedar2 kebangangannya tu???

bat8 berkata...

Bhai

Din Ayam takmau letak calon PAS lawan DSAI kat Kajang ke? Letak le jangan tak letak. Pak mertua ada belakang nak bekap. Kali ni tunjuk l3 kejantanan dengan jadi calon PAS lawan Dsai. Put ur money where ur mouth is. Jangan selindung balik pak mertua.

Bila la geng UMNO. Dia tau UMNO tengah pening. Tu pasai le dia tulon bekap dengan bantai PKR. Dia lupa yang dia dah pedajai PKR dalam PRU 13 kat Kota Damansara.

din chicken berkata...

jgn bhai,kalau pas letak calon jd cam k.damansara nanti...

dap,pkr dan pas sudah buli psm di semenyih,jelapang dan k.damansara...masing2 ada rekod

Tanpa Nama berkata...

Dengki pada rafizi yg ternyata lebih hebat..

din ayam pengkhianat talibarut umno

Sekolah Bahagia berkata...

Sebelum menyalahkan pihak lain, kena cermin dan perbetulkan parti sendiri. Dalam isu pertelegahan Kedah (hingga jatuhnya PAS) kelihatan tiadanya campur tangan PKR dalam negeri itu. Hinggakan isu husam musa di kelantan pun tiadanya campurtangan PKR dan DAP. Tetapi di dalam isu kajang dimana kerusi sedia ada yang dimenangi oleh PKR mendapat campurtangan PAS...

PAS akan dilihat parti berpengaruh jika sebelum PKR wujud mereka telah berjaya mengoncang BN namun hakikat sebaliknya selama ini kerjasama dengan DAP sejak 1999 dan sebelumnya belum berjaya mengugat BN malah BN bertambah kuat... Bagaimana PAS hendak kelihatan sebagai parti utama di dalam pakatan sedangkan dalam hal2 berkaitan keperluan rakyat malaysia mereka gagal memperjuangkan yang akhirnya diperjuangkan oleh rakan mereka iaitu DAP dan PKR. Adakah tema 'agama' sahaja menjadikan mereka kuat di Malaysia ini? Perkara ini gagal difahami oleh PAS dan apatah lagi oleh rakyat malaysia yang berbilang kaum. PAS hanya meletakkan agama SEMATA-MATA sebagai core perjuangan mereka tanpa melihat kepada perkara asas kehidupan yang lain.... usahlah bertelagah.. bekerjasama dan pada masa sama melihat semula perancangan dan strategi yang boleh digunakan oleh PAS dalam menarik pelanggan mereka samada orang melayu, cina mahupun india...

Yang aku perlukan sebuah parti Islam yang versatile yang memenuhi keperluan rakyat malaysia (yang tidak bertentangan dengan syariah) dan paham masalah mereka dalam isu ekonomi dan sosial. Tidak beremosi dan bersikap rasional dalam menghadapi musuh mereka.. Ini parti islam yang terbaik...

Tanpa Nama berkata...

Din Ayam ni hanya hebat membedil rakan sepasukan... bukannya membedil musuh. Tak pernah pun dia membedil UMNO dan pemimpin2 BN yang korup dan merompak wang rakyat. Dia umpama top scorer perlawanan bola sepak... tapi handal score gol sendiri. Bila le pemimpin PAS ni nak jadi cerdik berpolitik.....

firdaus mansor berkata...

Din Ayam!!? Dia ingat dia lah Boss Pas....biasa le ayam sebelum kena H5N1...selsema ayam!!Tapi yg saya bimbang selsema ayam ni amat kuat berjangkit!!!! eluk sangat kalau letak pisau kat tengkut Ayam species din ni sebelum kena h1n1 boleh juga makan.