Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

26 Februari, 2013

1 lagi kisah jeritan "NO". Di Melaka








Best Blogger Tips YB Dato 'Sri Dr Ng Yen Yen menyambut orang-orang di Melaka bersempena dengan sambutan Chap Goh Mei di Jonker Street. 
Ucapan CNY segera bertukar menjadi "ucapan politik" dan orang-orang di Melaka benar-benar "menyuarakan" pemikiran mereka apabila pertempuran "Ya dan Tidak!" meletup antara menteri dan orang ramai di Melaka.
"Arah Malaysia adalah di tangan rakyat. Kami yakin dengan rakyat Melaka kerana anda (rakyat) tahu yang bekerja untuk rakyat."
Naib presiden MCA  juga membandingkan mengharamkan Hari  Valentine dan haramkan loteri di bawah pemerintahan PAS yang, menyeru orang ramai menghargai itu perkembangan yang dibawa oleh  Ketua Menteri Melaka Ali Rustam .
Beliau bertanyai orang ramai adakah bersetuju dengan beliau dengan mengatakan "ya" dan bahawa kerajaan BN akan menganjurkan yang lebih besar Chap Goh Meh sambutan jika ia memenangi pilihan raya umum yang akan datang,
Malah apabila dia menggesa krew tarian singa Cina memukul gendang, orang ramai majoriti Cina hanya bertindak balas dengan seruan yang jelas "Tidak! Tidak! Tidak!" Sekali lagi parti telah dimalukan, kali ini di khalayak ramai hadapan terdiri daripada rakyat semua peringkat umur,orang tempatan dan orang asing!!


dari: King of Goblok

Tiada ulasan: