Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

12 Februari, 2014

PRU14. Jika kerusi PAS merosot, siapa yang harus dipersalahkan?

Perhatikan data di bawah dengan teliti


Pendapat aku, penyebab kalah bukan kerana isu "syiah". Penyebab kalah sebenar ialah apabila penyokong DAP dan PKR menyampah (ditambah dengan serangan UMNO). Penyokong PR(luar PAS) masih teringat dengan kata2 Allahyarham mantan MB "Depa umpama kerusi nak capai motan (rambutan). Dah ambik motan kerusi kita letak tepi la". Juga terdengar desas-desus yang menyebut tentang Mat Sabu ialah apabila insan yang sama berkata "Kita tak perlu 2 singa di atas 1 bukit. Mat Sabu perlu disingkir dari Kedah". Sesama sendiri tu! PRU13, kalah. Hambekkk!

Isu terbaru adalah apabila PKR secara tiba2 mencipta PRK di Kajang. Maka berebut2lah para ustaz memberikan pendapat. Pantang hulur mikropon. Semua terhambur keluar! Jom perhatikan 3 data di bawah:

DUN PAS majoriti bawah 10% di Selangor

Kalau penyokong PKR dan DAP fedup, akhirnya PAS Selangor hanya akan berbaki 9 kerusi selepas PRU14.

DUN PAS majoriti bawah 10% di Perak

PRU14, yang mungkin kekal hanya Gunung Semanggol dan Titi Serong kerana % pengundi melayu yang menyokong PAS adalah tinggi berbanding tempat lain.

Yang terakhir adalah DUN2 di Kelantan.
13 DUN di bawah majoriti 10%. Kuasa yang diperolehi kini semata-mata atas kelebihan 11 DUN. Bagaimana jika 13 DUN ini tumbang dalam PRU14? Tumbang negeri!

Jadi kesimpulannya. Sudah2lah membuat stetmen ikut sukahati dah! Fikir dengan mendalam dengan data2 yang aku paparkan.

P/S: Aku dah jalankan tugas aku. Terpulanglah pada korang!

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagaimana pula kalau penyokong PAS fed-up.

bunbinban berkata...

Lu ingat PAS kisah dgn data2 lu tu...hahaha...xdenye de...PAS ni dpt jadi calon pun dorang dah kira menang...menang dri segi majoriti bertanding kerusi...hahaha..kalah dgn majoriti tinggi pun dorang bangga sbb dorang nak jadi calon je bkn nak menang. Dan kalau penyokong PAS dah fedap dgn DAP dan PKR...dorang boleh join UMNO. Apa susah. Dlm pada PR byk menang pun PAS sibuk nak berunity dgn UMNO jadi apa hal nak takut hilang sokongan DAP dan PKR....

TheSniper berkata...

Anon 10.28
PAS tak perlu Fedup. PRU13 memang sabotaj dah (belum masa untuk pembongkaran.

bunbinban
Setuju. N3 ni sekadar nak mengundang respon je. hahaha

Tanpa Nama berkata...

Harap org2 PAS terutama pemimpin2 PAS spt Us. Din Ayam, Us. Nik Abduh, Us Nasaruddin dan yg seangkatan dgnnya yg selalu syok sendiri dan sudah angkuh konon merekalah yang melakar kejayaan sedar akan realiti politik Malaysia. Sebenarnya PAS tidak berjaya... buktinya Kedah hilang, kerusi Parlimen PAS sekarang juga berkurang dari PRU12 dahulu.. dan yang paling penting untuk pemimpin PAS sedar kenapa org2 kampong yang dahulu mengundi PAS sekarang tidak lagi mengundi PAS? Jawapannya kerana kelemahan pemimpin PAS yg tak pandai menjaga hati mereka.

Tanpa Nama berkata...

salam
SEBENARNYA APA KERJA PEMIMPIN PAS SELAIN MENGAJAR AJARAN SESAT DI MADRASAH?

ostad pas lepas abih ceramah jual skim cepat kaya @mlm yg tk diiktiraf .

bila nak pru.... bank negara akn btindak dan hangus duit orang kampung. ostad hilang k mana. selamber jeer

bertambah benci org kg kpd ostad pas. dah tu pemimpin pas tau kerja apa selain menyesatkan org dan menipu?