Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

15 Mei, 2009

Kenyataan Madey, Kenyataan Najib, Kenyataan Khairy dan kenyataan aku (Rakyat Negeri Perak!)

Kenyataan aku berdasarkan ayat yang di italickan!
Kenyataan Madey CYBERJAYA 14 Mei - Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak perlu bersidang bagi menentukan siapakah yang layak menjadi Menteri Besar melalui usul undi tidak percaya. Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, pilihan raya tidak perlu diadakan bagi menamatkan kebuntuan kemelut politik yang berlarutan di negeri itu sejak Februari lalu. ''Jika Barisan Nasional (BN) benar-benar mempunyai majoriti, mereka boleh membawa usul tidak percaya terhadap Menteri Besar atau kerajaan, kemudian kerajaan baru, boleh ditubuhkan. "Jadi mengapa perlu untuk mengadakan satu pilihan raya yang baru kerana rakyat sudah berasa perit dengan pilihan raya," katanya. Kenyataan aku: Cakap je lah terus terang hang yang perit! Siol! Rakyat akan melompat gumbira sekiranya pilihanraya diadakan!
Kenyataan Najib PUTRAJAYA 14 Mei – Barisan Nasional (BN) sedia berdepan dengan rakyat sekiranya Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak diadakan semula bagi menyelesaikan kemelut politik di negeri itu. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bagaimanapun berkata, pilihan raya DUN itu hanya satu pilihan ke arah menangani krisis tersebut tetapi bukanlah sesuatu yang harus. Kata beliau, keputusan muktamad sama ada perlu diadakan pilihan raya negeri bergantung kepada budi bicara Sultan Perak, Sultan Azlan Shah. ‘‘Ia bukan sesuatu yang harus berlaku tapi bergantung kepada Sultan untuk mempertimbangkannya,” katanya.
Kenyataan aku: Hang yang berak kemudian suruh Sultan basuh bontot hang! Kenyataan Khairy SEREMBAN 14 Mei - Tidak ada 'tangan-tangan ghaib' yang mencampuri urusan Mahkamah Rayuan dalam membuat keputusan terhadap kemelut politik di Perak. Demikian tegas Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin sebagai reaksi terhadap dakwaan Pas kononnya Barisan Nasional (BN) mempengaruhi keputusan Mahkamah Rayuan berhubung isu pelantikan Menteri Besar Perak. Sebaliknya beliau berkata, Ketua Penerangan Pas, Mahfuz Omar yang membuat dakwaan tidak berasas dalam isu tersebut. Kenyataan aku: Hang toksah bodek la Khairy, abis krisis ni madey dengan Najib taji hang pulak! tunggu!

Tiada ulasan: