Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

20 Mei, 2009

Oii ! Bila nak failkan kes kat Mahkamah Rakyat!

Mula-mula Mahkamah Tinggi! Nizar menang! peh tu Mahkamah Rayuan, tak sampai 3 jam Mugabe Mandela Ghandi menang! Selepas 7 minit ehh 7 hari, besok Nizar kat mahkamah rayuan pakai 3 Hakim mungkin Nizar pulak menang! Kalau keputusan kes tengahari mungkin sebelah petang lepas makan tengahari Mugabe Mandela Ghandi failkan kes kat Mahkamah Persekutuan dan tak sampai 17 minit Mugabe Mandela Ghandi pulak menang! Hakim ni dah tak ada keghojer lain ler kome buat iyer!? Betul kata Bro Isham, ahli-ahli politik ameno ni dah tak sedor deme sebenornya ndak rakyat jadi republikan! Ater, sistem monarki pun senyap je tak berkutik cakap apa-apa! Penyudahnyer Mahkamah Rakyat ler juga yang buat keputusan! Bubar DUN! Oleh kerana Najib pun dah berhati mulia mungkin kalau Perak ngundi semula maka idak ler calon ameno bertanding! Utamakan rakyat dan menyelesaikan masalah ekonomi negara kata dia! KJ pun angguk ajer ler, sambung protes Pakatan Rakyat di Penanti jangkit kat Perak ler pulak! (kena ngangguk ler pasal Pak Lah dah jadi PM sampai bila-bila (PM - pak mentua). Bila aku tanya pendapat orang2 tua kampong aku pasal krisis politik di Perak ni, senang benor jawab deme "tak sior aku, ghoper gampang!"

3 ulasan:

Naruto sensei berkata...

21 May 2009
CHIN PENG DAN BALIK KAMPUNG...
Cerita Chin Peng dan kampung halamannya timbul lagi.

Ia menjadi sedikit hangat apabila Pengerusi Gerakan Pulau Pinang Datuk Dr Teck Hock Nan meminta kerajaan membenarkan bekas pemimpin PKM itu pulang ke Malaysia atas dasar kemanusiaan.

Teng membuat kenyataan itu sebagai reaksi pada kenyataan pengerusi Citizens International S.M. Mohamed Idris yang meminta Chin Peng dibenarkan pulang. Mohamed Idris juga menyifatkan perjuangan yang digerakkan oleh Chin Peng, Rashid Mydin, Abdullah CD, Shamsiah Fakeh dan lain-lain turut menyumbang pada kemerdekaan negara.

“Dia berjuang seawal usia 15 tahun dan mengorbankan segala-galanya untuk membebaskan negara ini daripada didominasi dan dieksploitasi oleh British,” kata Mohamed Idris.

Chin Peng, 85, kini menetap dalam buangan di Bangkok.

Banyak juga pihak yang menyuarakan kurang senang dengan usaha ‘membawa’ balik Chin Peng ini. Antaranya termasuklah Presiden Kelab Veteran Komando Malaysia (KVKM) dan Persatuan Bekas Tentera Malaysia.

Mereka melihat usaha itu bukan sahaja bersifat politik tetapi juga menyinggung perasaan bekas tentera dan polis.

Anda pula bagaimana?

Posted by jeanbara at 9:23 AM

-------------------------------
Salam..


Eh eh Gerakan tu bukan BN ke, Eh apa..! ni siapa kominis sekarang ni..? ha ha ha Puak UMNO..! ni bapak kominis, nak balik lawat anda apa lagi pakat2 lah buat kenduri..Ha ha ha cool2


Kominis cina
+
Kominis Tun Mugambe
=
Kominis kopi susu ha ha ha ...!Jahanam jawabnya...

Blogger BPN tu antara agennya lah tu
Eh..! kena pantau bloggers BPN ni..

Apa2pun

PR cool je bertanding...


Wassalam...

TheCyberSniper berkata...

Arwah Datuk aku dulu ahli PKMM. Berjuang menentang Jepun dan Inggeris. Nak harap kat otai2 ameno dulu-dulu? tak payah! depa kerja jadi office boy kat pejabat omputih! Tunku Abdul Rahman? ADO zaman Omputih! La ni menyalak konon depa yang membebaskan Tanah Melayu dari Inggeris! Poorahhh! Orang lain tanam pokok depa kutip buah!

burpingBurps berkata...

Apa salahnya UMNO nak menang, biarlah si itam metallic menang kat mahkamah rayuan, biar le diorang nak tunjuk hero, nak jadi mat perasan, nak terbalikkan rangkaian legislative-judiciary-executive, biar le diorang nak amek tanah berkepuk2, nak bangsatkan lagi kedudukan orang Melayu kat Malaysia ni, biarkan lah orang UMNO nak robohkan masjid PAS, jual Camry pakatan.. biar kan aje..

Tunggu la nasib kat general election besok, lagi hina dari anjing.. kita sepak2kan aje. Kalau aku, nak amek si itam metallic tu jadi tukang kebun je kat rumah aku ni ha. Ada ke sape2 lagi vacancy buat2 DUN2 UMNO ni bile dah takde keje besok.