Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

06 Mei, 2013

Panas! 4 DUN PAS Perak layak untuk PRK!



Jika DUN Sanglang dijadikan precedent, 4 DUN PAS di bawah layak untuk menghantar petisyen menuntut diadakan Pilihanraya kecil jika didapati terdapat bukti2 penipuan selama PRU berlangsung!

majoriti bawah 2%!


Baca:

Kes Sanglang

Mahkamah Tinggi Kangar, hari ini memutuskan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Sanglang yang dimenangi calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum Mac lalu, dikosongkan selepas mahkamah menerima permohonan petisyen yang dikemukakan bekas calon pilihan raya Pas bagi kerusi berkenaan.

Keputusan itu bermakna pilihan raya kecil perlu diadakan untuk memilih wakil rakyat baru kawasan DUN berkenaan.

Dengan keputusan mahkamah ini, rakyat di Sanglang khasnya, berpeluang untuk membuktikan bahawa mereka menentang kenaikan harga minyak. Kita mengharapkan pengundi-pengundi di Sanglang bangkit untuk memberikan pukulan KO kepada BN pada pilihanraya kecil ini nanti.

Setiausaha Lajnah Penerangan Negeri, Khairul Che Salleh dalam kenyataanya hari ini, mengharapkan seluruh rakyat prihatin di negara ini supaya bersama-sama bekerja kuat untuk membuka minda pengundi di Sanglang agar mereka benar-benar merealisasikan kemarahan mereka di dalam peti undi.

"Ayuh tunjukkan kuasa rakyat di Sanglang, biar Abdullah Bafawi faham bahawa semua rakyat menentang kenaikan harga minyak, kalau boleh biar BN hilang deposit" katanya.



P/S: Kalau tak hantar petisyen, aku akan kutuk PAS perak kaw2!

2 ulasan:

Yong berkata...

Salam Chor

Menarik Yong share ye

SysOp berkata...

Bhai Chor Sniper...

Hahaha... ader brani ka??? Hahaha.... Yang kat Ganu pon samer... dengar citer ader jugak yang bawah 2% hahaha

C++
CipanTapirTenuk.Blogspot