Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

31 Mei, 2013

Perak kalah kerana Ustaz Bakar jadi PJ?





Sedang aku termenung, sesuatu menerpa ke dalam kepala hotak aku.Selepas PRU12, lebih dari 5% pengundi menyokong PAS di atas faktor DS Nizar. Pabila Nizar terpinggir dari menjadi PJ PAS negeri, 5% ini menghilang. Apa yang terfikir, jika PR kembali menguasai Perak Utz Bakar akan menjadi MB baru. Keputusan PRU13, bungkuih!


Bagaimana jika DS Nizar yang menjadi PJ negeri? 5% ini kekal mengundi PAS? Sebanyak 6 DUN yang kalah majoriti di bawah 5% dan jika DS Nizar menjadi PJ 6 DUN ini akan menang. Ini bermakna PAS beroleh 11 kerusi, PKR 5, DAP 18 menjadikan jumlah keseluruhan 34 kerusi!So, moral of the story aku menyokong DS Nizar menjadi PJ PAS Negeri menggantikan Utz Bakar! pheeeeeeeeeewit!



P/S: Ustaz Bakar tak salah. Kalau nak diikutkan keputusan awal, DS Nizar sepatutnya jadi PJ. Malangnya ada 2,3 orang mangkuk hayun nak menyingkirkan DS Nizar pi melobi Ustaz Bakar jadi PJ. Hambekkkkk! Kononnya nak untung banyak! last sekali bungkus habis! Padan muka!



2 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Salam
Geng ostad jd mb... Sudahnya jd azizang kawan baik hj hadi pin

Pkr pun sama taluk otai kapla putih jd calon mb kunun... Puih baka umno masih dok meresap dlm pas dn pkr

Jom register parti a.b.u

Putra IJ80 berkata...

Dalam PAS pun ada Musang berbulu ayam.....

Ini perkara lumrah.....

Mereka ini yg.senantiasa bergerak...dalam senyap diam...berperanan menyusup idea idea yg.bolh menghancurkan PAS dari dalam.

Itu yg berlaku di Kedah dan sedikit masa lagi di Kelantan yg.bakal pindah milik jadi Negeri BN...selewat lewat nya pada PRU15.,jika tidak pada PRU14.

Di Selangor mereka sudah berusaha tapi setakat ini gagal..coz TSK bolah baca apa yg mereka cuba buat.....In Sya Allah.

Jgn Maree