Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

21 Julai, 2013

Pengerusi SPR menghilangkan diri?


Mula-mula!
Nak bodek boss la tu!

Akhirnya





Fakta hubung kait Nash Ventures Sdn Bhd dan Mohamed Salleh 
- oleh : Rafizi Ramli

Menteri bertanggungjawab enggan dedahkan nama syarikat pembekal dakwat kekal di Parlimen tetapi mengesahkan syarikat lain iaitu Nash Ventures mendapat kontrak perbekalan topi dari SPR semasa PRU13. 

Berdasarkan carian di SSM, selain menjadi pemegang saham dan pengarah kepada Intergrated Challenger, Mohamed Salleh adalah pemegang saham & pengarah kepada Allisons Sdn Bhd.

Perniagaan utama Allisons Sdn Bhd adalah membekalkan peralatan ketenteraan kepada Kementerian Pertahanan dan Kementerian Dalam Negeri.

Turut menjadi pemegang saham & pengarah kepada Allisons Sdn Bhd adalah wanita bernama Shamsia Mansoor.

Shamsia juga merupakan pengarah di Nash Ventures Sdn Bhd iaitu syarikat yang mendapat kontrak perbekalan topi dari SPR secara rundingan terus.

Hubungan antara Mohamed Salleh dan Shamsia adalah berkemungkinan besar sebagai pasangan suami isteri kerana mereka tinggal di alamat rumah yang sama dan nombor MyKad kedua-duanya menunjukkan berasal dari Singapura.

Tidak mengejutkan bilamana ketiga-tiga syarikat ini mendaftarkan alamat perniagaan mereka pada alamat yang sama.

Turut menjadi persoalan bagaimana syarikat berkenaan dipertimbangkan untuk pembekalan kepada SPR kerana syarikat itu tidak mengemaskini rekod kewangan dan kali terakhir difailkan kepada SSM ialah pada 2009.

Memandangkan kontrak diberi secara rundingan terus walaupun terdapat keraguan tentang kemampuan syarikat tersebut (yang telah terbukti gagal) makin menguatkan lagi dakwaan Mohamed Salleh mempunyai hubungan baik dengan kepimpinan SPR.




err...errr...errrr


1 ulasan:

Yong berkata...

Salam TheSniper

Kesian rakyat 1Malaysia. Ditipu sepanjang hayat.