Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

26 Jun, 2013

Mungkinkah PAS akhirnya akan dikeluarkan dari Pakatan?


oleh: Al-Husseyn

Benarkah ini semua kerja-kerja khianat PAS dalam PRU-13?

Berikut saya angkat dari komen pembaca artikel dari blog Khalid Samad di sini. Tulisan Khalid, seperti biasa adalah menarik untuk di perhatikan. Saya dapati komen dari pembacanya juga menarik.Saya kopipes dan perbetulkan mana-mana ejaan yg perlu dibetulkan sahaja tanpa mengubah yang lainnya. 
Mat keluang said...
Salam Khalid.

Awak memang seorang pemimpin PAS yang progressive. Teruskan pejuangan ini di selangor dan diharap pemimpin PAS di negeri lain akan mengikut apa yang berlaku di Selangor.

Kekalahan ramai calon calon PAS di Kedah saperti Mat Sabu kerana orang PAS sendiri tidak mengundinya.
Mereka berpecah dan menuduhnya ahli Syiah.

Kekalahan Saifuddin di Kulim kerana orang PAS tidak menggundinya juga kerana PAS berpecah.

Kekalahan 3 Kerusi Parliment PKR di Kelantan juga menjadi tanda tanya. Ini kerana semua calon PAS di kerusi dewan undangan Negeri menang.

Kekalahan calon PKR di Bagan Serai,Perak juga kerana orang PAS tidak menggundinya.

Kekurangan jumlah undi Parlimen Permatang Pauh, Anwar Ibrahim yang melawan Dr Mazlan,bekas orang kuat PAS adalah kerana orang PAS tidak mengundinya.Bila ditanya kenapa.Mereka berkata ada arahan dari ibu pejabat PAS untuk menggundi Dr Mazlan. Anwar perlu di kalahkan supaya Ustad Haji (Hadi?~ alHusseyn) boleh menjadi Perdana Menteri.

Orang PAS perlu mengubah sikap yang tidak ikhlas kapada yang lebih ikhlas jika mahu menewaskan BN/ UMNO.

Saya tertarik dengan ulasan Harun Din kenapa PAS tidak boleh berkerja sama dengan UMNO.Pada tahun 1970 apabila UMNO lemah mereka menjemput PAS menyertai BN.Asri setuju. Apabila UMNO kuat mereka mengusir PAS dari BN. PAS terpaksa menunggu sahingga tahun 1990 untuk menawan samula Kelantan.

Tun Mahathir memberi komen dalam blognya bila di tanya kenapa BN mengusir PAS dari BN.Katanya Dato AsriI sabagai Menteri Tanah dan Galian telah mengunakan pengaruhnya untuk menubuhkan banyak ranting PAS di kawasan Felda. Kenapa marah Dato Asri. Bukankah ianya rakan kongsi dalam BN.

PAS memerlukan satu revolusi mental yang segera untuk mengasingkan orang orang saperti Hassan Ali dari menguasai fikiran orang orang PAS.

Wassalam.

1 ulasan:

nonbal berkata...

Saya sokong pas.... tapi saya tak akan sokong p*****t menjadi PM.... full stop.