Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

23 Jun, 2013

Ustaz Harun Taib minta Husam bersabar!


Err.. silap. TG Nik Aziz minta Husam dan keluarga bersabar.

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, berharap Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa dan anggota keluarga bersabar dengan ujian yang dihadapinya hari ini.

Bekas Menteri Besar Kelantan itu berkata demikian ketika dihubungi sebentar tadi sebagai mengulas perkembangan terkini Adun Salor itu.

“Saya harap Datuk Husam dan keluarga bersabar,” ujarnya ringkas awal malam ini setelah dimaklumkan kepadanya berhubung penahanan Husam hari ini.

Tengah hari tadi Tuan Guru menghubungi wartawan Harakahdaily, Rizal Tahir supaya memaklumkan perjalanan himpunan aman Black 505 kepadanya.

Sementara itu, Husam pula ketika memaklumkan kepada Harakahdaily kira-kira jam 7.00 malam tadi memberitahu berada di Bentong, Pahang dalam perjalanan ke Kota Bharu untuk ke IPD Kota Bharu dengan diiringi kenderaan polis.

Beliau ditahan tengah hari tadi mengikut Seksyen 4(1) Akta Hasutan di Desa Pandan dan dibawa ke Balai Polis Ampang.

Ia dipercayai ada kaitan dengan kenyataannya mengenai ‘syahid fi sabilillah’ berhubung penyertaan pada himpunan aman Black 505 di Padang Merbok, Kuala Lumpur hari ini.


sumber

4 ulasan:

aljo berkata...

Lebai2 macam harun taib, mustafa ali, hadi awang bukan pejuang. Mereka cuma penceramah agama. Nak kata pengkhianat macam melampau pulak. Tapi kadang kala macam khianat kawan pun ada jugak.

aljo berkata...

Opps sori... mustafa ali bukan penceramah agama. Dia cuma pelakon filem... i'm cuming i'm cuming

Suparman berkata...

cuba tengok muka awak di cermin baik baik ,awak tu kategori ape nak perlekeh orang lain dalam PAS.Adakah awak lebih baik dan lebih mulia dari mereka.Nak jadi imam sembahyang pun tak leh, ni kan nak memimpin ummah....cis berkata seludang paku serpih.........

Dashing berkata...

wahai incik SUPARMAN...kamu tuhan ke nk tentukan seseorg tu boleh atau x boleh jd imam untuk solat? kamu tahu ke org tu x boleh jd imam untuk solat? ini ke cara pemikiran dan hati kamu yg "mulia" tu berckp??