Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

13 April, 2013

PKR Lumut. Menang belum tentu dah mula berpuak-puak!



Bila calon Parlimen Lumut di umumkan oleh DSAI di Gerik maka terdiamlah semua yang cuba mengejar kerusi ini dan pada masa yang sama kerusi DUN Pulau Pangkor masih lagi jadi tanda tanya.

Jadi para pelobi pun membuat pengiraan baru untuk mengisi kerusi ini bagi suvival kem masing-masing. Sehingga hari ini khabarnya setiap satu jam nama calon bertukar-tukar mengikut kelicikkan pelobi masing-masing mewar-warkan hasil kerja calon mereka.

Ada yang tak buat kerja tapi claim kata kerja tu dia yang buat dan ada yang cuba jatuhkan sesama sendiri. Desas-sesus yang paling kuat bertiup sekarang ini menyatakan Saudara Saifullah yang akan mengisi kerusi DUN Pulau Pangkor dan ini akan membuatkan PKR Lumut akan bertambah huru-hara apabila Saifullah sendiri telah dipulaukan oleh kem-kem PKR Lumut ini.

Disebabkan Saifullah ini mempunyai pengikut dari golongan ABIM dan akan mengutamakan kem dia sendiri, maka puak-puak dari kem Saifullah akan bersorak dan puak dari kem yang lain akan cuba sabotaj Saifullah.

Sebenarnya apakah masej atau signal yang pihak atasan PKR cuba sampaikan pada puak-puak PKR Lumut ini ???.... mengapa mereka tidak dipilih menjadi calon ???.... apabila Laksamana Pertama (B) Hj. Imran Abd Hamid dipilih menjadi calon Parlimen Lumut dan munkin Saifullah akan menjadi calon DUN Pulau Pangkor adakah mereka sedar keduanya adalah orang yang bukan ahli dalam PKR Lumut?

Tiada ulasan: