Sedari kuasa kita!

Sedari kuasa kita!

Pengikut

20 April, 2013

Zahid Hamidi. "parlimen undi saya, DUN Rungkup biyo lantak"



Sumbangan kengkawan. Baca:

Letihnya badan Tuhan je yang tau..tapi bila buat keja2 untuk menangkan Islam ni rasa berbaloi walau pun belum tau kalah menangnya..sebab aku tau aku x disponsor oleh sapa2..nak ke mana2 sendiri la punya belanja, nak datang miting mana ada elaun walaupun hampir setiap malam..aku ingat salah satu dari wasiat Hassan al banna " Janganlah kalian tinggalkan sehari berlalu tanpa membuat kerja untuk Islam."

Hutan Melintang lawan 4 penjuru! BN, PKR, Bebas dan Berjasa..mampuihhhh..!
Misbah lawan Datok Shahrul anak Datok Yahya..semalam,masa aku dan team muslimat buat lawatan D2D @ door to door ke beberapa buah kampung, kami dipandu arah oleh sorang geng wanita PKR..dia yg arif semua rumah kat situ. Bila aku sentuh pasal calon BN , si Shahrul yg ganti Shaarani tu, dia pun bukak satu kisah ,memang hot!

Padan la Zahid hamidi pun kata kat suami kawan aku semalam, masa dia bersalam2 dgn jemaah lepas solat Jumaat. " Jangan pangkah lain, parlimen undi saya, DUN Rungkup biyo lantak pi..(maknanya x undi BN pun xpe)..

Kawan aku cerita, Datok Yahya dulu merogol kerani dia sampai mengandung. Last2 ada satu mamat,umno jugak la, jadi pak sanggup sampai tergamak ceraikan bini dia yg dah ada anak 7 ke 8 orang..Masa mesorat JKKK depa, kecoh sebab berparang2 ..depa geram dgn Datok Yahya yg sanggup upah orang pikul perbuatan keji dia. Kisah ni meletop di kampung tu..Bila Shahrul terpilih jadi calon BN kali ni, ramai yang tak suka..Depa kata Bapak borek anak rintik! Kawan aku ni dulu wanita umno, sampai sekarang emak dia masih setia jadi orang kanan Yong Bedah,Ketua Wanita UMNO BD. Bila kawan aku ni dgn laki dia masuk PKR, emak dia x ngaku anak!

Adoi....Tadi masa kat SEMESTI, aku tengok yg ramai dalam team BN tu, budak2 mentah...aku rasa budak2 sekolah menengah yg diupah!!! Apa pun aku lega sebab xde kejadian yg x diingini yg berlaku walau pun biasalaa...main ejek2..main sorak2...Yang kelakarnya bila geng anak muda PR kibarkan bendera beso2 buat gelombang dari ujung ke ujung, team BN terkedu sebab depa xde bendera beso! Ada la 4-5 batang je..yg lain semua bendera kecik2..Sampaikan polis2 pun tergelak....

Kami ada team ulama yg x henti2 berselawat ..Baca doa wahdah yg hebat tu..bergema 1 padang,mula2 BN buat bising tp last2 suara depa tenggelam dalam zikir dan doa team kami...akhirnya semua diam ..ada tak ada pun, depa nyanyi lagu Inilah Barisan Kita!!!!

Tiada ulasan: